Sunday, April 29, 2012

Nasi lemak & Nescafe tarik

Dulu masa bujang, memang selalu makan nasi lemak..masa tu sangat naif tentang kolestrol..
High Blood dan sebagainya ni..
Maklumlah time tu slim melim..makan le banyak2 pun, maintain tak besar..48kg statik..
Baju size M, pinggang seluar 28..cuba skunk..tak cukup jari nak kira inci..
Penimbang pun minta ampun supaya aku jangan naik atas dia...kakaka

Selepas lahirkan Allesya, aku makan nasi lemak adalah 2 3 kali dalam masa 3 tahun!!
Roti canai langsung x sentuh..Teh tarik..Nescafe @ kopi pun xminum..selalunya order, Teh O suam kurang manis, kadang2 yg tukang bt tu kureng asam juga...dia kasi yang betul2 xda rasa..kedekut gula..

Thats whylah, aku boleh maintain berat kejap 55kg, naik pun takat 57kg..pastu turun semula..yg penting setiap hujung minggu, aku borong ulam2 kat pasar..awet muda la konon..huh!!!xda maknanya..terseksa jiwa raga bila org kata umur aku 35!!!

Now!!pejamkan mata...seminggu 2 kali hadap nasi lemak sambal kerang...sedap woo...nescafe tarik kurang manis plak tiap2 pagi...sangat heaven..lagi 2 bulan je boleh bt semua ni..selepas ni..menu harian saya..
Roti bakar & teh o suam kembali...
Nasi putih + sup sayur rebus & ikan goreng...
Kadang2 bila teringin..p makan steamboat
Kan dah berazam untuk kuruskan badan..
Semangatnya..

Makan tanpa sempadan..suami saya yg suruh tau sebab skunk sentiasa diserang gastrik tahap teruk...jangan bagi lapar, jap lagi xboleh nafas..sudah merasa sedut oksigen kat klinik...serik aku..tak sedap lansgung..

Semenjak test MGTT -VE diabetes...aku betul2 kemaruk dengan nescafe tarik..entah kenapa..kalau sehari xdpt minum..macam minah gian la plak..tragis giler kalau camni...

No comments:

Post a Comment