Thursday, December 27, 2012

Sekulah.....


 Anak aku dah nak sekolah..OMG!!OMG!!!..serius aku sangattttttttt teruja..
Macam aku plak yang nak masuk sekolah kan..kan..kan...

Memula aku tengok sekolah ni, memang langsung x mencerna minda...
Macam rumah hantu..senyap..pastu rumput tumbuh dengan jayanya..
Dah la satu signboard pun x ada..
Cikgu2 dia semua pakai seluar pendek nak pergi pasar je tau..baju pun selekeh...
Selipar jepun je kau...Sempoi...

Tapi sudahnya, aku tertarik juga sebabnya :
  1. Chinese School..bukanlah menidakkan sekola melayu tapi memang impian aku dari Allesya lahir nak hantar dia ke sekolah cina...*Jgn bawa balik homework..Mak kau ni KAYU...
  2. Dia punya pelajaran more to Science & Math..maklumlah yang sekolah situ apek2 & amoi2 je..*Doctor In Future..Besar giler angan2 aku..
  3. Dia punya bahasa penghantar chinese & english..siaplah kau allesya...menganga la kau sekejap dengar diaorang bersembang...
  4. Dia mengajar mengikut sukatan pelajaran yang diambil dari singapore..Erk??macam la aku tahu budak2 singapore belajar camna kan...
  5. Uniform dia cantik..cuma mata aku tak berkenan sikit sebab dia cekci..kesian anak aku...mangsa keadaan..
  6. Sekolah ni dah dibuka berbelas tahun tau...dan tiap2 tahun student mesti penuh..*tengok dari kerusi meja dia saja aku dah percaya,..sangat Old School wokey...Duduklah kau kat kerusi kayu lusuh tu ye nak..jangan patah sudahlah..
Yang lain2..aku belum xplore...lama sikit nanti aku nak pergi survey..kepuasan hati harus diutamakan..yang penting aku dah cuba buat yang terbaik untuk anak aku..lain2 tu, atas diri dia sendiri..

Selamat datang ke dunia baru wahai anak..belajar rajin2 tau..Mama sentiasa ada bersama kamu..Touching saat aku hulur duit bayar yuran..
*MACAMNAKMASUKUNIVERSITIPUNYAPAYMENT
hukhukhuk....batuk kejap...


Pesanan penaja untuk budak ini :
Pepagi buta jangan nak macam2 malas bangun..
Memang terendamlah jawabnya diri tu dalam baldi..
Xcaya cuba la buat..Halilitar membelah bumi disubuh hening ok!!

No comments:

Post a Comment