Monday, July 19, 2010

Allesya vs 'Donut'


Dalam beberapa minggu yang lalu, aku teringin sesangat nak makan donut. Bukan mengidam ker apa ker tapi memang nak makan sesangat. Sampai terbawa2 dalam mimpi. Papa kata dah nak makan sangat buatlah..(dia pun makan sama juga..:-) )..So weekend tu bila papa nak g keje tengahari..bila aku nak masak untuk lunch..sempatlah menyelitkan extra resepi..adunkan bahan2 untuk donut..sekejap jer sebenarnya..campak ajer dalam besen..pastu uli..dan perapkan..very simple & easy..

Disebabkan dah makan tengahari dan kekenyangan..aku pun tertidur..sekali tertiarap depan TV dengan Allesya..best tu..sedar2 pun bila papa dah nak g keje petang..baru teringat aku punya donut..agaknya macamana la jadinya..buka jer penutup..mak aiii..dah 3 kali ganda dari apa yang aku uli tadi tu..eemm..entah jadi ker tidak ni..Papa kata gorenglah pas dia balik keje..nak rasa juga la tu..

Dah say good bye kat papa..aku pun ajakla allesya main tepung..disebabkan cari acuan donut tak jumpa..aku tekap jer dengan cawan..janji bulat kan..Satu aku tekap untuk buat kuih..satu lagi allesya dah rembat..siap golekkan atas lantai lagi..main la sayang..berlambak lagi dalam besen tu..Sekejap2 dia sapu tepung tu kat muka..dia cakap.."mama..bedak"..muka dah putih dengan tepung..bertuah punya anak..

Dah siap tekap..aku susun dalam dulang & tunggu papa balik..ajak allesya kemas dapur balik yang penuh dengan tepung..dia pun dengan ringan tulang membantu mama dia mengangkat besen2 kosong ke dalam sinki..Thanks ye sayang..

Dan akhirnya..dapatlah aku merasa makan donut made in myself..walaupun dah sedikit lembut melebihi apa yang aku jangkakan tetapi masih menyelerakan bila dimakan panas2 bersama My hubby + My baby..


No comments:

Post a Comment