Monday, July 5, 2010

M!d V@lleY + R@i Tha!


Aku rasa dalam bulan mei kot..aku g Mid Valley with my Family in Law..Sebenarnya nak g tengok Ayah + Mak + Lin stay kat Cititel Hotel kat sebelah Mid Valley. Ayah + Mak datang sebab nak hantar Lin ambil exam kat UM..Pas balik keje..siap2 terus g ambil Lan dulu kat Bukit Aman..Punya la seronok Papa bersembang dengan mak sampai terlajak jalan..Co - Pilot yang sok sebelah mana nak tau jalan sebab papa ikut jalan lain..aku tau jalan lain..akibatnya..terperangkap sekejap dalam jammed..Nak kata apa lagi..pakat main pandang2 aje la..

Pas amik Lan..hari pun dah gelap..terus G Mid Valley...dari jauh nampak Cititel tu..tapi kena pusing 3 kali baru jumpa jalan..aku pun tak berapa fimiliar dengan jalan kat situ..ada Zon A la..Zon B la..signboard kejap ada..kejap hilang..payah tul nak faham..

So..pas tanya pak guard tu..aku dah kemam2 mulut nak tahan gelak tengok dia..dengan bersungguh2 bagitau kami jalan2nya...sambil bercakap bahasa kelantan dengan tersangat la pekat..dia punya slang ada yang separuh faham..separuh lagi tu kami pakat angguk aje la..tak berapa jelas dia cakap apa..

Pastu sebab sesat lagi..tanya plak Pak Guard Bangladesh..lagi haru..bahasa melayu tak faham..bahasa inggeris pun sikit2..aduyai..susahnya..

Akhirnya jumpa la juga Cititel tu..parking betul2 depan Cititel..4 jam parking RM12..ambik kau..macam parking dalam dulang emas plak rasanya...mahal sungguh..Tapi nak buat macamana kan...kat situ jer yang senang..nak merayap tempat lain..takut tak jumpa jalan nak balik plak..kena nasib malang..kereta pun tak jumpa dok kat mana..

Pas jumpa Mak + Ayah + Lin..kitaorang jalan2 dulu..aku g GNC beli Hydositcut (Ejaan tak betul kot)..pastu Lan beli Donut..pastu terus g makan..1st masuk kat Periuk Belanga..tapi semua just makanan ala2 kelantan..tak ada heavy food pun..minta cancel pastu terus g Rai Thai Seafood..


Aku dah gelak tengok menu dia..ada Tomyam Gai..Tomyam Goong..pastu memang semua orang Thailand..cakap pun kena speaking..tak faham cakap melayu..huhuhu..tempat apa yang aku g ni..Order by set..tapi plus ngan makanan lain juga..aku aku tak boleh tahan..kami gelak ramai2 sebab..ingatkan kat set tu tulis 'ice lemon tea'..tapi sebenarnya dia tulis 'ice lemongrass'..hah!! ambik kau..pertama kali dalam idup aku minum air serai..tak tertelan dek tekak aku walaupun ramai yang kata air serai elok sesangat untuk kesihatan..

Tapi aku puji la makanan dia..Tomyam dia sampai sekarang aku dok berdendam nak g makan lagi..Ayah aku kata itu Tomyam ala2 Chiangmai..Tomyam warna putih yang penuh dengan rasa lengkuas tapi rasa dia buat aku terkenang2 sampai balik umah..

Ada sayur pucuk apa pun aku tak tau..rasa daun pudina goreng belacan pun ada..bila kita kunyah jer rasa pedas + berangin..yang tu pun aku tak join...takleh terima ditekak aku...yang dok berebut pun dia punya siakap goreng lemon..sampai kepala pun leh tinggal tulang jer..memang sedap..





Pas kenyang..layan Allesya naik peberet car dia jap..pastu terus naik hotel..lepak2 kat bilik sekejap..Semua dok layan ketelah allesya yang tersangat happy coz jumpa ramai kaum kerabat dia malam tu..Pastu semua dok manjakan dia jer..layan apa jer yang dia cakap..Time tu mama dok sebelah pun dah tak heran dah..janji dapat main..dalam kul 11 lebih kitaorang pun balik..Pas hantar Lan balik Bukit Aman..terus balik umah..Allesya pun dah tertidur..so..Good Night..

No comments:

Post a Comment