Wednesday, October 30, 2013

Ayat pelembut hati untuk anak2


Sebenarnya tengah sibuk..menyiapkan report stoktake yang dah lama juga la tertangguh...boss aku pun dah mcm nak merajuk je..langsung tak tanya dah bila report boleh dapat..hahaha..banyak uols nak kena check..heart attack aku dibuatnya..dalam 7000 buah semuanya..yang terbaiknya sebab buku2 ni ada kaki kot...naik juling mata nak cari mana buku2 tu menyorok...stress!!

Tapi sibuk2 pun nak post juga gambo budak duaorang ni..Hari ni Allesya exam untuk hari yang ke 4..amboi..sekolah tadika je pun..periksa bagai..aku dulu sekolah tadika pergi makan..lepas tu balik..
Skunk tengok buku sekolah pun dah macam budak nak masuk IPTA..tiap2 hari ada keje sekolah..Nasib kau la Allesya..nak sangat sekolah cina kan..Tapi serius..memang bagus sangat...dia belajar dengan cepat..Bukan nakk puji anak sendiri..Umur 5 tahun dia dah tahu 3 bahasa..Melayu..Isggeris..Cina...
Ayat semalam yang buat aku gelak sorang2 masa amik dia dari rumah pengasuh....

Allesya : Mama..mama...Asha pandai tulis meja, kerusi, alia, mama, papa, pokok, HARIMATA..
Aku : HARIMATA???Apa tu....................
Allesya : Ala..harimata..teacher kata SUN
Aku : *tak sempat nak jawab..gelak dulu puas2..terkebil2 budak tu pandang aku..
Bukan HARIMATA la..Matahari..
Allesya : Oooo...matahari...*dia sengih2 malu...
Kakakaka

Dulu dia ni degil sangat2..tapi semenjak aku amalkan doa pelembut hati untuk anak2 ni..Alhamdullilah kurang dah sikit..tapi sebab aku baca pun ON OFF..maka kedegilan dia pun ON OFF juga la..
Bolehlah dari aku jadi setan bertanduk dua..asyik berbahang je hati ni tengok gelagat memasing yang boleh buat aku TERBAKO!

DOA PELEMBUT HATI untuk Suami Dan Anak-Anak
|
|
|
*V*

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Maksud ayat:-

Hai orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaran kamu, dan bersedialah serta bertakwalah kepada Allah, supaya kamu berjaya.

Bacaan dalam huruf rumi:-
Yaaaa Ayyuhalladziina aamanuszbiruu waszaabiruu waraabithuu wattaqullaha la’a'llakum tuflihuuuun.
(Ayat 200 Surah Al Imran)

Ayat terakhir daripada surah Al Imran ini hendaklah dibaca ketika memasak/menyediakan makanan dan dihembus ke dalam makanan tersebut bertujuan untuk melembutkan hati suami dan anak-anak.


Ayat yang ni pun boleh juga
|
|
|
|
*V*

Bismillahhirrahmanirrahim

Surah Taha ayat 1 hingga 5

Pengertiannya :
1.  Thaahaa.

2.  Kami tidak menurunkan Al Quran Ini kepadamu agar kamu menjadi susah;

3.  Tetapi sebagai peringatan bagi orang yang takut (kepada Allah),

4.  Yaitu diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan langit yang Tinggi.

5.  (yaitu) Tuhan yang Maha Pemurah. yang bersemayam di atas 'Arsy.

Aku bukan bomoh tau nak berjampi bagai..ini semua ayat Al - Quran..dan sesungguhnya aku hanya bertawakal..Allah jua penentunya...cewahhh.....


Skunk aku nak cari ayat untuk budak ni plak...Garangnya...tak tahu la plak kalau masa mengandungkan dia dulu aku ada mengidam nak makan tebuan ke apa...Kira nak belasah orang je kejenya..
Mangsa buli...kakak dia la..nak buli aku tak dapat la..banyak sangat ceritanya aku letak je dalam babycoat..hah!!!melalak la kau..
Sayang oiii..jangan garang sangat la..penat mama tahan sakit ati asyik kena lempang je...nak dibalas kecik lagi..kalau tak memang siaplah pipi labuh yang kalau berjalan je bergegar2 kau...hahaha...Akan aku picit2 nanti...

Tunggu la besar sikit..siap kau!!!

No comments:

Post a Comment