Sunday, March 17, 2013

Little Angel

Salam hari isnin untuk semua kawan2...(",)..hari ni terlebih rajin...kita Mopping & Service' sikit blog yang dah berhabuk ni..bukannya xda idea nak menulis..tapi kesempatan tu yang kurang...Anak baru dua..PM pun kalah kalau tengok kesibukan aku menguruskan hidup yang dah separuh kucar kacir ni....

Banyak gambar2 yang terhimpun dan terperam dalam hepon biri - biri aku tu,...hari tu aku cuak la kejap sebab dia bt hal..tengah2 bbm, dia padam tiba - tiba..puaslah aku belai2 suruh hidup balik tapi dasar telepon rege 3 kupang...dia buat bodoh je..sudahnya tahap kesabaran aku menipis jua..dua kali kena hempuk..tetiba je hidup sendiri...sudahnya aku yang meremang bulu tengkuk...magic ke berhantu???

Untuk e3 yang suam2 ni..enjin belum panas kan..meh kita tempek besar2 gambar budak yang baru baik kena demam campak ni..

Walaupun muka..badan berbintik2 tapi cergas dia tetap macam orang sihat walafiat...selera makan tak pernah berkurang..tak cukup bubur, dia tibai susu + nestum plak..pastu keropok...yang tu takpalah..berkhasiat..yang dia kutip celah2 almari..bawah meja sampai ke dapur tu..aku tengok releks je kunyah sawang...yang tu consider boleh diterima akal..yang aku hampir2 putus nafas tengok dia dengan keselambaan buat muka tak bersalah...kunyah stokin keje papa dia yang dah bacin tu...huahhhh!!!!masin kot...meleleh airliur wei..sedap sangat agaknya...terjerit2 aku mcm orang giler suruh dia buang...lagi aku jerit..laju je dia masukkan semua dalam mulut...mengucap mak kau ni Airis oooiiii...

Sekejap je dia dah besar..dah kuat membebel...dah pandai mengamuk..memang manja giler ngan bapak dia...nampak papa, mama terus lenyap dari mata..tapi kalau nak susu..nak basuh u..uk...pandai plak merangkak pergi dekat mama..kalau dia tak merangkak sendiri pun..memang papa dia sua2 kan anak tu dekat bini...sengih anak ngan bapak sama lebar...buli mama kan..sebulu je kan kalau bab mcm tu..

Skunk dia dh dapat idea baru..dengki tengok mama baring2 depan TV..senyap2 je dia datang tarik rambut..itu belum lagi dia penyekkan muka dia dengan peha debab dia tu...bila kita marah..dia kunyah hidung..peel sape la yang pelik sangat tu...

Mama belum puas nak jaga dia...nak timang2...nak peluk dia...dia dah laju merangkak sendiri..belum puas nak tengok dia jadi baby...dia dah besar...ish2...mama nak emo..Rindu betul nak cium dia..

Airis Nadia...My Little Angel


No comments:

Post a Comment