Thursday, June 3, 2010

Today Is Friday

Alhamdullilah...aku selamat tiba ke pejabat tepat jam 8.00..tak awal sesaat..tak lewat sesaat..itupun sebab ikut jalan belakang..kalau aku follow jer jammed kat MRR2 tu..harus kul 8.30am baru la muka aku menjelma kat pejabat ni..Apapun..bersyukur kerana Allah S.W.T turunkan hujan untuk membasahi bumi Kuala Lumpur pagi ini..Hujan rahmat pagi Jumaat tu..

Aku bangun awal pagi ni, goreng mee untuk Papa..ala, yang simple2 jer untuk suami kesayangan aku...tengok dia pun sedang enak beradu..malas nak ganggu...semalam dia keje..aku pun tak sedar bila dia balik..mungkin kul 2 pagi..kul 3 ker..entah la..rasanya semalam Allesya yang dok enak lena sebelah aku sambil kaki kecil dia tu sedap landing atas perut aku..pagi tadi bangun jer...tengok dia dah jadi superman dalam 'Baby Coat'..(tidur ala2 superman tu memang peberet dia)...

Cter semalam
--------------------------
Aku balik keje kul 5..singgah pasar malam jap beli Yong Tau Fu..lama tak makan Yong Tau Fu pakcik tu..memang sedap..dah 4 tahun aku makan..rasanya tetap sama..Pastu sampai umah terus g amik Allesya..Papa pun nak g keje...ikut sekali la...Aku ambil JJA Papa..& paksa Papa bawa WTB..saja nak bawa Allesya jalan2 tengok 'BIRD' + 'HORSE' + Kambing (seronok dia sebut nama binatang tu)...3 kali pusing Briged...nampak bird jer nak turun..asyik cakap 'come bird'..sambil tangan dok melambai sakan..dah namanya pun burung..bila orang buat macam tu..memang la lari...

Pas say goodbye kat Papa yang nak nak g keje..ajak la dia g tengok kambing kat Padang Tembak..Ya Allah..besar sungguh kambingnya..tapi jinak..dia punya la seronok tengok binatang tu dok makan..Asyik2..'Mama..ambing akan'..muka dah tersengih2..aku pun kutip la pokok2 kecil kat situ..soh dia bagi makan..sudahnya...sampai maghrib takmau balik..
Tangan asyik nak bagi kambing makan, mulut dok mengomel yang aku sendiri pun tak faham...nyamuk gigit pun dia releks jer..aduhai 'Allesya Nadia'..memang mama bleh gelak guling2 kalau Allesya dok membebel selalu macam tu..

Pastu terpaksa la angkat bawa naik motor..balik singgah kedai beli aiskrim..terus dia senyum sampai ke telinga..makan sampai comot..tapi disebabkan dia memang jarang dapat makan benda2 macam tu..so, aku bagi aje la...sekali sekala bagi dia rasa happy yang tak terkira..apa la salahnya...jangan demam sudah..

Mungkin disebabkan dia melalui petang yang best sesangat..so, malamnya...dia jadi 'gud girl'..Papa kuar g jumpa kawan tak bawa pun..just say gud bye + take care kat Papa..tak heran pun Papa nak jalan2...& dia telah menghabiskan 6 ketul nugget yang aku kena goreng 2 kali sebab tak cukup...memang betul2 gud mood tu..

Continue my story for this morning
-----------------------------------

Tengah sedap2 jadi chef kat dapur..hujan dah turun dengan lebatnya..tengok jam dah 7.15am..padan muka aku...saper soh dok berangan depan cermin..(sebenarnya mengantuk)...buka pintu tengok highway depan umah dah sesak..huhuhu...kena jadi superwomen la aku pagi ni..mandi..pakai baju..angkat Allesya g umah pengasuh..terus pecut jadi KL drift..Apapun aku berjaya sebab punch kad still tak merah..yahoo....

Hari ni aku nak selesaikan keje2 yang tertangguh semalam..nak settlekan 'stoktake' yang aku sendiri pun taktahu bila leh habis...dah selesaikan banyak juga tapi disebabkan aku tengok jumlah buku hilang macam tak logik jer..jadi terpaksalah minta Puva + Ifah doublechecking semula kot...cam pelik jer..dah check tak sampai lagi 5 ribu..dah beratus yang hilang...aduhai..apalah masalah ngan kalian ni buku2...dah letak stripe pun leh kuar berjalan sendiri ker???

Apapun..insyaAllah...aku akan keluarkan report stoktake minggu depan...dan harap2 siap untuk audit sekali walaupun pasni aku terpaksa usung laptop..berkampung kat rak untuk lengkapkan detail buku bagi tahun 2005/2006 yang banyak sangkut..maklumlah dulu semua manual..mana ada lagi sistem virtua ni..walaupun kat HQ dah ada..tapi disebabkan kat Pandan Indah ni sistem kurang memuaskan..so..lambat la untuk kami menggunakan kecanggihan teknologi terkini...

Dah hampir selesai kerja yang aku buat menggunakan list...4 rak buku pula sedang menanti untuk dicheck..satu rak buku nak proses..data mungkin ada dan mungkin takda..so..yang tu lecehla sikit sebab banyak benda nak kena buat tu...Walaupun aku rasa dah banyak aku belajar untuk cari data buku...kadang2 nak dapatkan call number yang betul ngan subject tu yang sukar...memang la boleh buat general jer tapi untuk subject medicine..kena ikut betul2..nanti kang student cari tak jumpa plak..pastu incharge UPK ini juga la yang dipersalahkan..

Huhuhu..lumrahkan...dah nama pun keje...tiap2 hari belajar pun..takkan penuh ilmu didada..so, kena cari lagi ilmu untuk lengkapkan diri..tak semestinya aku dok melepak kat belakang ni..hanya goyang kaki..sebenarnya masih banyak keje yang perlu aku buat..mana dengan kerja hakiki..kerja sampingan...kadang2 terlibat dengan FPSK dan Lebri Nilai terus..Buletin IQRA punya assigment pun tak siap lagi...sebenarnya dah siap tapi sebab komputer dah jahanam aku kena la buat balik...itu masalah juga..entah mana la aku nak cari balik semua list kerja tu..Tahun depan nak resign jadi sidang redaksi la..den dah penat..

Apapun..all the best for myself..hopelly..everything my prob can settle before 5pm..InsyaAllah..Try the best for the best..bak kata pepatah..Sikit2..lama2 jadi bukit..hehehe...I Love My Life!!!...suka duka..tetap akan tabah diharungi sebab aku tetap aku...(My Prinsip)..
Wassalam

No comments:

Post a Comment