Monday, January 30, 2012

Well Done (",)

Setakat hari ni, dah 2 makanan idaman aku terpamer depan mata..meleleh airliur beb..maklumlah orang mengidam..memula makanan yang aku panggil masak lemak budu tu..

Mak aku sampai xtidur malam mengenangkan anak tengah mengidam nak makan..macamlah
aku duduk london..padahal kolumpo je, sempadan dengan pahang..sanggup le orang tua tu, usung segala bahan fresh dari kampung..pastu masak kat Shah Alam rumah abang aku..

Aku??eemmm..jumpa masakan tu yang dah siap duduk dalam tupperware je..bau dia..fulamak..tak tahan..dekat pejabat aku dah hadap sepinggan..memang sedap..

TQ my Mum (",)

Kedua..laksa telok kechai..imported from Alor Star..mak mertua aku buka perli tau, tapi memang dah tahu menantu dia buroks lantak..sekilo dia kirim..hambek ko..yang best tu, aku makan sorang..sampai hari ni masih ada lagi dalam peti ais..makan sikit2..nak perabiskan macam sayang je..maklumlah kalau nak dapatkan laksa tu, kena drive 300km..barulah jumpa..

Anak pertama mengidam yang ni, kedua pun yang ni juga..
memang kelaslah ko nak..mama kena travel 300km kalau nak makan benda ni tau..

Yang 2 makanan idaman aku tu masih belum dapat dicari..tak tahulah bila agaknya boleh jumpa..Jeruk beremi tu mungkinlah..beratus batu jauhnya nak cari..tapi Mee Udang Mak Jah tu..nak cerita pun sedeylah..Ironhead punya pasal..nikmat hidup dah dilupakan buat sementara waktu..

Yang penting mungkin depan nak balik kampung..nak ajak mak aku buat kuih tapak kedidi..nama pun dah pelik kan..tak tahu nak bagitau rupa dia macamana sebab dalam goole memang tak ada rupa kuih tu..itu hanya makanan tradisi keluarga aku sahaja..


No comments:

Post a Comment