Monday, November 26, 2012

Masterchef didapur sendiri


Dari dulu mmg berkenan kat benda ni..semenjak tengok kat umah mak mertua pun ada..tapi dia beli jenama lain..cuma disebabkan memang aku ni jenis masuk dapur pun seminggu sekali..beli gas pun 3 bulan sekali, so..apala faedahnya aku beli benda alah ni kalau setakat nak simpan dalam almari kan...

Cuma skunk ni disebabkan chenta ati saya sedang buat Sizing untuk tournament bulan 5...InsyaAllah..maka, Puan isteri ni pun dengan semangatnya orderlah benda alah ni dekat internet..memula G survey kat Cosway..rege dia mahal juga..itupun kalau guna kad ahli, kalau tidak..memang mahallllll......

Pastu mula2 lah acara mencari dan membandingkan harga..tup2 kuarlah satu blog yg menjual kuali ni..rege dia murah dari yang lain2..takut juga kalau tertipu..sebab ada org beli bila masak je melekat bagai digam - gam..

tapi alhamdullilah..sangat membantu..kau masukkan apapun..elok je xmelekat..tak payah pakai minyak langsung!!! ni bukan cter bohong tau....

Dah niat, kalau lekat..aku nak campak je dalam tong sampah..tapi nampaknya dia dah jadi kuali kesayangan aku..TQ lah sbb memudahkan kerja aku yang selalu mencipta resepi hentam kromo ni..Suka main testing2..pastu, sedap ke tidak ke..paksa rela laki aku makan...hahaha..dia kan pengkritik tetap..tapi aku tak pernah nak dengar pun apa yang dia kritik...derhaka la sekejap..

Nak panggang ke..nak goreng ke..nak rebus ke..ikut suka kau la Cik Jah..xda masalah..Rege dia sekali ngan postage..RM110..kalau jenama lain semua UP RM130 keatas...

Murah kan...Kena la dengan jenama dia..dia buat aku HAPPY je..(",)

No comments:

Post a Comment