Tuesday, April 27, 2010

5UK@N @N+@R@ j@BA+@N U5!M

Sukan antara antara jabatan USIM 2010 kembali lagi. Masih dengan Team yang sama.

  • Fakulti 1
  • Fakulti 2
  • Perkhidmatan
  • Pentadbiran

Aku rasa 10 acara dipertandingkan dan ia akan berakhir pada 30 April ini ni Kompleks Sukan USIM, Nilai..

Start minggu lepas aku asyik berulang pergi sana. Sakit badan sudah mula terasa pada hari ke 2. Walaupun kalah tapi teruskan juga untuk hari ke - 3...Biasalah kalah menang adat permainan..Tapi yang penting..main just untuk seronok2 jer..bukan nak main gaduh2 pun..

Semalam aku angkut Allesya + Papa sekali g nilai..Papa volunteer nak ikut..so untuk itu aku bagi kreadit for My Loving Hubby coz tolong jaga Allesya jap sementara Mama melompat2 tengah padang..
Walaupun Allesya kurang sihat tetapi dia punya la seronok sebab dapat bebas berlari tengah padang sambil bermain 'BALL' dalam air..

Dan akhirnya bila habis main & on the way balik KL..Allesya dan tidur lena dalam kereta..Sampaikan bila Papa stop kat Bistro Nasi Kandar pun..Allesya masih lena..tambah sedap lagi tidur sebab Mama peluk..Sejuk air -cond buat dia bermimpi indah2 jer..

Walaupun main suka2..tapi aku dapat juga la bahananya..1st day ok lagi sebab padang pun tak basah..energy banyak lagi..boleh la tahan juga walaupun team lawan kuat..tapi semalam sebab energy semakin kurang, ditambah lagi dengan padang yang basah dan berair..buatkan aku dah lebam sana sini..
Paling sakit bila ibu jari aku biru..Hingga hari ini masih tak tahan sakitnya..berdenyut2 dan keras lagi...huhuhu..


Yang paling aku tak puashati bila mendapat kutukan dari suami aku..geram tul..dia siap gelak2 lagi..ikutkan hati mahu jer aku gigit telinga dia..Bukan nak bagi sokongan..takper..time dia lawan futsal nanti, siap ler..kalau kalah..aku balas balik.. Time tu baru dia tau..saper soh kutuk aku..(dendam jahat) tu..

Walaupun FPSK kurang menyerlah time sukan ni..kami tetap ok..lagipun banyak kelemahan yang kitaorang ada..Kami tak ada coach..tak ada padang..tak training..so, tak mustahil semua itu menjadi faktor kekalahan yang berlaku..

Jika diikutkan kami sepatutnya tak payah bertanding pun..kami terpinggir di KL tanpa sebarang peralatan..tanpa sebarang latihan..Bagi staff di Nilai..diaorang ada padang yang complete dengan semua kemudahan. Tak perlu bersusah payah nak fikir dimana nak berlatih..semua dah terhidang depan mata.. Anytime boleh berlatih dan tak ada sesiapa pun yang nak halang..


Apapun..syabas untuk Team FPSK..sentiasa memberikan yang terbaik walaupun terpaksa travel jauh2..terpaksa berhujan berpanas..terpaksa mengharungi jammed..dan yang paling teruk..terpaska menerima kekalahan..tapi FPSK best..
Semangat juang tetap ada walaupun terpaksa mengharungi halangan yang sukar..SYABAS!!

FPSK BOLEH!!

No comments:

Post a Comment