Sunday, May 9, 2010

hApPy Be$D@Y aLL#5Y@


Selamat menyambut hari lahir yang ke - 2 tahun untuk
"NUR ALLESYA NADIA BT MAZRUL KHUSAIRI"

Papa + Mama doakan semoga Allesya akan sentiasa menjadi anak yang bertuah sepanjang kehidupan ini.. Walaupun bersusah payah namun Papa + Mama berjanji akan membesarkan Allesya sebaik yang mungkin supaya Allesya mendapat apa yang terbaik sahaja dalam kehidupan ini...


05.05.2010
Allesya genap 2 tahun..Dia bangun pagi dengan ceria..mungkin dia tahu hari tu istimewa bagi dia..Dia gelak besar bila Papa + Mama wish besday untuk dia..Mama pergi klinik sebentar...Ambil MC..memang tak berapa sihat pun tapi disebabkan Allesya..mama lupakan 'tidak sihat' itu untuk seketika..


Mama sempat balik masak untuk 'Tok' yang berada di HUKM..selepas semuanya selesai..mama balik rehatkan diri..Papa pergi gym & Allesya berada bersama baby sitter..Mama betul2 tidur dengan selesa supaya bila bangun nanti Mama sudah cukup segar untuk meraikan hari lahir Allesya..


Tahun ini Besday Allesya disambut di' The Mines'..wah!!!bestnya..satu shopink kompleks Allesya pusing..Tak mahu dipegang..Tak mahu dikawal..dia nak berlari sepuas2nya..Papa yang tukang kejar..Mama releks jer..hehehe..Pastu g makan KFC..benda yang paling simple + Memang itulah peberet food My Hubby + My Baby..Aku just suap nasi ayam KFC..itu pun tak habis..tak lalu bila perut dah penuh dengan segelas besar 'Milo' KFC peberet aku..
Allesya asyik dengan sekotak nugget sambil menonton TV..

Beli baju untuk Allesya di "MINI PINK"..Wah!!!hebat2 baju dia..cantik2..dan aku yang teruja lebih..Aku yang amik..Papa yang bayar..TQ la sayang..Sempat lagi menyelinap masuk ke F.O.C..terjumpa plak seluar untuk Allesya..cantik sangat..Aku sambar lagi sehelai..Beli sepit rambut untuk Allesya..kiranya hari tu memang aku beli semua untuk Allesya Nadia jer..Aku plak just tengok2..tak ada apa yang berkenan pun..

Yang paling best..Thanks to My Hubby coz layan jer anak bini merayap merata2..kira ikut jer ke semua kedai yang aku masuk..Mama kan kaki shopink..tambah best bila jumpa kedai yang tulis "Anakku".."Poney".."My Kids"..ETC..

Dah tak larat berjalan..baru la teringat yang tahun ni punya besday Allesya tak ada kek lagi..kesian Allesya..sori..Papa + Mama terlupa la sayang..
Balik singgah "Kek House' kat Bt. 9..beli kek untuk Allesya perasa Vanilla peberet Papa..
Cantik + Menarik juga la deco dia..dan yang paling aku tak sangka sebab rasa dia sangat la sedap..Tak manis sangat..sangat sweet dengan cool jer..Vanila layer ngan vanilla juga..Allesya + Papa makan sebelah dari 1kg kek!!Oh My God!!..memang ngam betul la diaorang tu..


Aku just jadi pemerhati..selain daripada control diet..aku juga control untuk diabetes..Takmau aku kena penyakit yang leh membawa maut tu..minta simpang malaikat 44 le..so...beringat la sebelum kena..

Macam papa maybe takper..sebab kreadit for him coz everyday dia x'cise..banyak kalori yang dia bakar..berpeluh + banyak supplement yang dia amik..InsyaAllah dia akan sentiasa sihat..
Allesya plak..dlm hidup dia memang no candy's..so, sekali sekala dia dapat makan benda2 yang tak pernah aku bagi..kira bonus untuk celebrtion day for her..


Whatever,thanks to everybody yang still remember besday My Baby..Thanks A Lot..
InsyaAllah aku akan adakan majlis untuk hari lahir Allesya nanti...sebab besday party terpaksa di postpone kerana My Mum still berada di HUKM..Aku tak sempat nak handle semua tu..so, tak nak push diri..next time bila ada kelapangan..InsyaAllah..aku akan laksanakannya..
Doakan semoga aku sihat untuk melengkapkan majlis sambutan hari lahir untuk Allesya Nadia nanti ye..
Allesya..we love u so much!!

No comments:

Post a Comment