Sunday, February 20, 2011

Poker Face

Ada yang xtahu ker poker tu apa??Ala..mainan yg selalunya dimonopoli oleh kaum lelaki tu..kalau dah taksub sangat boleh menjurus kepada judi..ha..yg tu la..yang dok baca kad tu..ada macam2 no..kalau kat komputer..lebih kurang macam main solitare..

Korang tau tak..penyakit tu dah berjangkit kat aku..tiap2 hari mesti nak lawan..selalu aku lawan ngan mat2 dan minah2 salleh..kalau ngan geng2 indonesia..diaorang ni suker hack aku punya FB..i dah terkena u..ada ciput jer chips dalam tu..tapi diaorang kaut abis..jenuh la pastu nak dapatkan balik ongkosnya..dulu memula main...aku belasah table kecik jer...tak reti main langsung..malang giler nasib aku..sekali menang..sepuloh kali kalah...ada masa tu..kalah terus...sekali pun tak merasa menang...

Lelama aku belajar dari sifu..tapi ada masa aku bengongs juga...Sifu aku kata...AK & KA tak ada beza..tipu la u...AK paling besor la wei..tadi aku kalah 500k tu..sebab all in bila kuat KA..padahal mamat tu ada AQ jer...hahaha..nyesal sampai sekarang...

Memang nampak sedikit melampau aku cter pasal benda ni kan..tapi sebenarnya aku nak bagitahu korang..main benda ni boleh meransang minda tapi dengan niat..nak main semata suker2..bukan nak jadikan ia sebagai judi dan sebagainya...

Kalau kat office..aku memang suker main solitare bila stress..sebabnya...otak kita akan releks bila fikir camner nak susun daun tu..dia sama mcm org2 yg suker main soduku...chess..dam..kena gunakan fikiran kalau rasa nak menang..so..jangan salah anggap plak yer kekawan..

Apapun...aku memang dah tergolong dalam orang2 yang takkan boleh tinggalkan sehari pun tanpa poker..selalunya kami ikut turn..adakala sampai gaduh2 juga berebut laptop..dan yg pasti aku dah semakin mahir nak baca daun...besh3!!

No comments:

Post a Comment