Monday, November 14, 2011

Perubahan Mummy To Be

Preggy for the 2nd time..setakat ni semua berjalan dengan lancar....pening2 tu standard kan..tak tak teruk sangat @ belum tiba masanya teruk lagi..hanya tuhan yang tahu..cuma harap2 biarlah berkekalan sihat walafiat macam ni sampai due nanti..

Mungkin anak mama tahu yang skunk ni mama sangat2 sibuk untuk set up bisnes kan..memang tak boleh terbaring je..kena kuat untuk settlekan semua renovation sebelum barang2 sampai dari oversea..Harap2 ada rezeki untuk kamu sayang..so, jadi anak yang baik ye..

1st time preggy, bila muntah, sorang2 je layan diri dalam bilik air..skunk Allesya sangat setia temankan aku..dia plak selamba je mukanya..takdalah geli ke..takut ke..TQ sayang..Mama & Baby sayang kakak Allesya sangat2..

Date dijangka --> 12072012..u see..sangat cun datenya..Allesya dulu pun date dia best..05052008..kalau dia lahir 07072012 pun best juga..mana2lah..janji nanti dia sihat, gebu gebam..yang tiap2 hari papa & mama keje nak geget je..hehehe..

Makanan --> 2 hari lepas aku nekad blend ikan blis dengan belimbing jeruk yang memang mak aku dah bekalkan tu pastu goreng..sebabnya..langsung xboleh makan nasi..masuk 2 suap..keluar balik lebih dari yang dimakan..so, sampai skunk itulah lauknya...tadi beli ayam..baru gigit sikit..aku dah rasa semua nak terkeluar balik..sudahnya..4 hengget terpaksa dibuang dalam tong sampah..pembaziran kan..

Mengidam ---> tak ada lagi yang tahap tido pun termimpi..setakat ni nak p makan Mee Udang Mak Jah je..pastu kalau dapat ikan patin masak tempoyak mungkin sedap juga kot..ataupun ikan bakar Kuala Perlis..Hah!!kata tak mengidam..itu dah melebih dah tu..hahaha...
Mr. Bicep..leh i request tak benda2 ni???(",)

Bersara --> Bukan berhenti kerja tau..aku pun takdelah tahap terhegeh2 nak amik cuti tak bergajii...lagi aku sawan kot dok umah layan jiwa raga..*mmg tak boleh nak makan sampai badan lemah..tapi aku selalu pegang prinsip doktor Norlida..makan biar muntah takpe, sekurang2nya makanan tu walaupun sikit akan tertinggal juga dalam perut..tapi buat masa ni bersara daripada menjadi minah rempit..semalam adalah hari terakhir aku ditemani WTB tu..Pasni aku akan selalu bersama WUW tu plak..sedih tau..pagi tadi tengok helmet, terus sensitif..bukan emo je, hangen pun ada juga coz jammed daaa!!!!

Rutin Berubah --> selalu kol 6.50 am baru terhegeh2 nak bangun sembahyang subuh..pastu, leh sambung tido balik. Kul 7.20 baru nak mandi sebab G keje kul 7.45am..tapi pasni sekurang2nya aku kena bangun kul 6 pagi..6.40 dah kena kuar umah..kalau x, jadilah macam pagi tadi..gerak kul 7, sampai opis 7.45am..mcm nak turun jalan kaki je lagi bagus..

Makanan sampingan ---> disebabkan 1st time preggy dulu kena admitted sebulan sebab diabetes, so, kali ni mmg makan benda xbergula..kalau teringin nak makan benda manis, just amik kurma + kismis..soya pun buat sendiri..sebab kalau beli, gula dia tinggi..penyumbang utama tu nak kena cucuk insulin..gerun aku..yang lain2 macam biasa..makanan ibu2 mengandung..tak ada bezanya dengan time mangandungkan Allesya dulu..sama je..
Aku tak suka anmum...so, pilih Enfamama yang rasanya macam milo ais KFC...emmm..sedap (",)

Harap2 baby mama chumel akan sentiasa sihat & aktif ok..

Notchumels : Sangat hepi & teruja bila papa dia usap perut & 'say hii baby'..dalam hati macam ada taman :) *malu

No comments:

Post a Comment