Saturday, December 24, 2011

Dugaan Hidup..

Tunjuk gambar tangan drip je, tunjuk gambar perut terbelah kang, takut gerun plak..
* 2kali drip..kiri kanan..6 kali amik darah..lebam tangan pun kiri kanan..terbaek!!!


Saya xtahu apalah perasaan orang yang bersalin operation tu kan..belah perut melintang..wah!!!mabeles...
Sebab minggu lepas perut saya kena belah walaupun sepanjang sejengkal je tapi seminggu jalan macam nenek kebayan..
Masuk ER HUKM 12hb malam..terus xboleh bangun, nak buat urine pun bangun mengigil2..suamiku yang tersayang jugalah banyak membantu..nasib baik berat, kalau ringan soh dia dukung je..hehehe

Terus pindah ke ER O&G coz pregnantkan..doktor suspek gastrik..aku pun compius..belah kanan yang sakitla..admit malam tu tak boleh tido..makan ubat tahan sakit pun xjalan..sok pagi dia bagi sejarum baru merasa nak tido..
Doktor surgery datang, dia suspek appendiks..tapi biasalah..lama jugalah nak tunggu comfirm tu..

13hb, petang tu doktor datang cakap, xjadi operate coz xdemam..kebetulan nurse lalu, bila dia minta check demam ke tidak..rupanya suhu badan aku dah 38..sbb sakit sangat..doktor tanya aku rasa nak demam x, aku geleng je..hehehe..

Dah demam, terus emergency operate..pakai baju bedah, pakai topi macam Masterchef tu..kakaka..aku mesej papa sambil nangis sebab doktor kata mungkin baby xdpt diselamatkan...doktor soh sain..aku conteng je..airmata laju mengalir..

Part paling sedih, bila aku dengan penuh sayu, usap perut & say Gudbye pada anak dalam perut sendiri..Xboleh kata apa, mulut ni sempat cakap je, "Mama sayang sangat pada kamu"...Yang lain, airmata je yg turun mencurah2..

14hb, 1205 mlm..diaorang tolak aku G OT..papa masih setia disisi (",)..masuk ubat tido, mata dah layu..bila doktor bius soh mengucap..entah mengapa aku hanya terfikir suami & anak2 je..macam nak G serah nyawakan..dalam hati sempat minta ampun dengan suami..cium tangan dia dengan senyuman yang paling tak manis pernah aku bagi pada dia..sedih nak lepaskan tangan dia tau..kalau boleh aku nak dia temankan aku sampai ke dalam OT tu..

Pas bius, terus tido lena, sedar2 bila nurse kejutkan..rasa mengantuk, & perut rasa pedih sangat..tapi bila terasa tangan papa kat dahi aku, aku tahu, aku selamat...ayat pertama aku tanya papa.."anak mana??" & "Baby Ok?"..
Bila papa kiss dahi aku & cakap semuanya selamat..terus aku tido sampai pagi...
Alhamdullilah..aku sangat2 gembira sebab biarpun aku sakit teruk, suami aku masih setia disisi..
Allesya juga sangat memahami, esoknya dia datang, dia tanya.."mama tak sakit perut dah!"..aku tunjuk perut kena operate..dia takut nak sentuh..hehehe

15hb, aku dah boleh kuar wad..my mum in law ada kat umah..tolong kemaskan umah & masak untuk org pantang..TQ2..

Pastu Allesya ikut Maktok dia balik kedah sbb Mama x sihat..Mama xlarat nak naik keta balik pahang..so, Papa decided, dia dengan rela hati akan jaga mama..& TQ sebab jaga mama dengan penuh kasihsayang & cinta..Mama sangat2 sayang Papa & Anak2..

TQ untuk kawan2 yg mendoakan semoga saya cepat sembuh..& InsyaAllah..Khusairi Junior yg mama sifatkan sebagai satu keajaiban ini akan lahir lagi 7 bulan..Semoga kehadiran kamu memberikan rezeki yang berlipatganda untuk keluarga kita k sayang...
I Love U So Much..

No comments:

Post a Comment