Monday, September 10, 2012

Memori B4 Deliver

2 hari sblm deliver, aku belasah G shopink ngan Asma kat JJ Maluri..Ada JJ Card..time tu dah banyak duduk dari berdiri..pastu asyik kena tolak je ngan orang..kaki kembung mengalahkan belon terlebih angin...tapi semangat nak membeli tu memang tak kalah..

Balik dr JJ tu, aku msg papa cakap nak beli Blackberry..terus dia dtg opis..tengok keadaan aku yg dah sarat sangat sampai bawa badan pun tak mampu..terus papa soh cuti je..arahan suamikan..kenalah patuh..so, kira last day la aku p keje...Bye2 USIM..

Ptg tu, sampai Langat...sempat aku melepak kat IHG sampai malam..nak balik umah pun bukannya ada org..bila dh xlarat sgt, baru aku balik mandi & tido..

Jumaat..memandangkan papa cuti..aku ajak dia G makan Kenny Rogers..tetiba plak macam teringin sgt2..tapi sudahnya..makan Pizza Hut je..sbb terliur tengok Pizza Hut yg baru tu..sedap jugalah..

Sabtu..bangun kul 5am..papa nk G keje..tetiba rasa mcm sakit perut..pinggang pun sakit..pangkal ari2 pun dah bisa2..tp senyap lagi sbb papa dah siap nk kuar rumah..dia balik kul 8.30 pg tu, baru aku bgtau..cadangnya nak makan sambal sotong ngan petai pun mcm terkubur harapan je..dah xlarat nk bergerak..

Papa ajak G Hospital..wooooo...kalau sakit sikit2 tu better aku dok umah je..pergi sana kang, terus jd mcm bahan xperimen..mcm2 dibuatnya...dr sakit sikit2..terus nazak..aku dah serik time Allesya dulu..

Papa G keje juga..tapi kejap2 telefon..pastu pas keje terus dia balik...dia siap belikan nasi bungkus lagi...dlm sakit2 tu pun..settle juga sebungkus...

Malam...kul 8.30 mlm, sempat lagi naik motor berdua G makan kat Maju Corner..memandangkan aku dah tahu mmg nk bersalin dah kan..so langsung x control mkn..penuh semeja..semua aku belasah..apa yg terlintas kat kepala je aku order..mmg best la..Silap2 orang kata aku bela hantu raya plak..makan xpandang kiri kanan dah..

Dalm kul 11 papa hantar balik...aku pun layan la TV sesorang..perut kejap2 contraction..aku pun dah confius...sakit nk beranak atau terlebih makan..tengah feeling cter The Last Valentine..tetiba turun darah..Ah..sudah..

Call papa ajak G HUKM..aku sempat lagi la mandi, tukar baju..tapi suami aku yg gelabah lebih, 1 minit dh sampai depan umah & dia masuk dengan kasut sekali...mulut cot cet2..tanya barang2 kat mana...enjin keta dah siap start sampai aku sendiri jadi lupa apa yg aku nak ambik..pastu confius..siapa yang nak bersalin ni..hehehe

Dalam keta, kami sempat gelak2 lagi..papa seronok lebih bila anak dia dah nak kuar...sakit makin kuat..aku dah genggam2 lengan papa...

Sambung Bahagian Ke 2.....

No comments:

Post a Comment