Sunday, December 30, 2012

Biru Mata Hitamku...

Bulan ni, mata saya warna biru..bulan depan kita pilih kaler hijau plak..

 Pernah tak dengar lagu Biri Mata Hitamku dari Kumpulan Sayap tu?..Sesuka ati je kan aku translatekan ke dalam bahasa melayu..kerut2 kening orang fikir..selama hidup xpernah dengar nama kumpulan sayap..*Kumpulan Wings la...

So, aku memang rabun..Power stok makcik2..tinggi..yang menyebabkan aku sorang je dalam adik beradik jadi rabun dari kecik sebab masa zaman budak2 dulu aku suka merajuk pastu nanges sorang kat bawah pokok cempedak belakang rumah...serius tak tipu..aku sanggup dihurung nyamuk tiruk tau..Degil giler..selalu bapak aku je yang rajin datang pujuk...harapkan mak aku, comfirm kebulur aku sorang2 kat itu...jangan haraplah dia nak datang jenguk..Kejam kan...

So, sejak umur 5 tahun dah tengok TV macam nak telan...hadapkan muka betul2 dekat muka pembaca berita tu..kadang2 sampai terasa bahang panas TV..tapi degil xnak pakai spek...tapi lama2..terpaksalah juga..dah..kalau orang senyum ko masam...orang lambai ko buat bodo..habis tu camne..bukan sombong tapi tak nampak...


Dah jadi trens skunk, xrabun pun gatal nak pakai contact lens..kalau aku la..bila dah mata terang benderang tu..biarlah je..x rajinnya aku nak menoyoh silicon tu dalam mata..lambat bt keje...hahaha

Masuk hari ni, aku dah berkecimpung dalam bidang meletakkan silicon ni dalam mata selama 13 tahun..wow!!!xpayah teruja sangat..nak budget cun je kau ni kan...Poyo..

Dan selama 13 tahun tu juga la aku tanggung hazab bila masuk habuk..terasa anak gajah duduk dalam mata...Power pun dr sikit2 je...sekarang dah takut nak sebut..

Adalah orang kata kalau xnak rabun makan bayam la..bawang la..huh!!xda maknanya..aku ni dah sekebun makan bayam..rabun mcm tu juga..try bawang plak..dah naik hangit ketiak..lagi tak nampak adalah..sudahnya..lantaklah nak rabun ke apa..

Kalau la aku bernai bt segila ini..agak2nya laki aku bagi masuk rumah tak?? Seram dowh nengok mata macam cacat pun ada..

No comments:

Post a Comment