Sunday, December 30, 2012

Pecal Lele @ Kampung Pandan

Kalau tanya aku tempat peberet makan tengahari..inilah kedainya..bukan hotel 5 bintang pun..warung tepi jalan je pun..nak parking pun sesak sebab duduk kawasan rumah orang..dah la tepi jalanraya..pastu dalam kawasan hutan..

Pertama kali makan dekat sini selepas pertandingan bina badan Gym kampung pandan..so, dah alang2 sampai kami pun berduyun2 la ke sana..

Kalau dalam bahasa jaa Lele tu Ikan Keli..aku agaknya je la..sebab kawan aku anak orang jawa yang kata..kalau dia tipu aku pun..aku percaya juga sebab aku memang 'SepatahHaram' xfaham bahasa ibunda dia tu..

Makanan dia simple je..ada ayam, timun & salad...cuma sambal dia je yang mengugat selera..Pedas berapi!!! Kalau orang yang xpernah kena cili..elok sangat la ditonyoh2 dengan sambal tu..terus bertaubat...hahaha


Kalau makan kat sini, muka tak pernah nak buat malu2..order je..
'Makcik...nasi satu, ayam dua...lepas tu bagi pedal ayam'

Sesudah itulah aku sanggup je memandu dari Hulu Langat ke Kampung Pandan semata2 nak makan ayam dia..padahal kalau digoreng kat dapur sendiri pun..rasa dia tetap rasa ayam juga kan..xdanya goreng ayam jadi rasa ikan...*i kan pemalas* :) 

 1st time mkn pecal sayur..nyata tekak aku tak boleh terima rasa dia..setakat sesudu dua tu mungkin la..kalau lebih2..aku rasa macam makan pepijat..

 Ni Complete set..murah2..RM6.50 je *Pecal sayur tu tak termasuk..Rege lain

Ni la teman makan aku..tiap2 hari bising kat aku dia dah bolat la..G**** la, berisi la..tapi pergi Lele kau hadap juga..cuba amik bau je...Kan xjadi camtu..Sumpah keji gila kau dapat kawan mcm ni..

Notchumels : 
Semua gambar aku tangkap pakai BB aku yang cokia tu je..memang malas nak edit....Janji boleh tengok sudah la..

No comments:

Post a Comment