Tuesday, January 7, 2014

Allesya@Tadika Riang 2014

Tahun ni Allesya dah 6 tahun..aku still hantar dekat tadika lama juga..kalau tengok yuran sekolah yang semua naik mendadak..aku rasa macam menangis je...bukan satu uols yang naik..semua..Yuran bulanan naik..yuran makan naik..yuran buku, alat tulis naik..yuran party dapat kek seketul pun naik...kira dapat bonus tahun ni memang untuk dia je la...itu belum campur yang beli ikut kehendak dia..
Dia minta dari kepala sampai ke kaki semua nak jenama princess..seminggu aku pusing AEON Big, Tesco, Jusco cari barang sekolah dia...

Tapi jangan harap la aku nak beli yang mahal2..memang hajat nak beli beg sekolah cantik2..tapi tengok harga beg princess sampai RM109, sumpah aku letak balik...dia bukan nak belajar ke oversea pun lagi..takat tadika sekolah setengah hari pastu aku amik dengan hantar sampai depan pagar sekolah..langsung xberpeluh ketiak..pakai yang termampu sudah..

Semalam punya cter..dia bawa balik borang insurans...kena bayar RM20..aku bagi borang dengan duit....minta tolong bagi pada teache...dia bagi borang je..duitnya hilang!!!...sempit dada aku dengan budak ni..padahal buka beg dalam kelas..dah pesan dr dalam rumah sampai depan sekolah cakap bagi borang dengan duit..Bila aku marah..dia buat muka blur..dari sekolah sampai rumah pengasuh aku xbercakap...xda orang nak pujuk aku..aku pujuk je diri sendiri...
Bila aku bagitau bapak dia..dia buat tak tahu...langsung xlayan...Kecik ati tau!!

Takpelah Allesya..dah bukan rezekikan..mama redho...*nanges!!

Tahun depan dia dah darjah satu..see!!sekejap je aku dah ada anak dara...memang kena sedar diri la lepas ni...tak boleh nak lompat2 macam kanak2 ribena lagi..kena sentiasa set dalam kepala..aku harus budget diri mak - mak skunk ni....tapi sebenarnya cabaran menjaga anak perempuan sudah bermula..dahlah dia kuat sentap..kena cakar kucing..ada kesan garis dekat kaki..melalak macam kena tokak dengan beruang...drama queen sungguh!!!beza dengan airis tau...kucing cakar dia..dia hentak kepala kucing tu dengan lutut...nak menagis??memang xlah..hahaha..kuar dari perut yang sama...tapi peel...aku yang stress...aku kena duduk tengah2..sorang lembik sikit..sorang lagi kasar sangat...

Kalau kuar sorang lagi??

Hahaha..OMG!!!

No comments:

Post a Comment