Tuesday, February 11, 2014

STRESS!!!



Tahun ni stress aku makin hari makin menjadi2 plak rasanya..hidup makin menjadi kucar kacir..dengan rumahtangga, anak2, kedai, keje..kadang2 aku macam malas nak peduli apa2..tapi xboleh..semua orang jeles bila tengok aku bersenang lenang...

Kadang2 kepala otak jahat aku ni nak je hasut laki aku suruh jual je kedai tu..ada masa tak terkejar..semua nak kena buat dalam satu masa...mana masalah barang..masalah pekerja..masalah kedai..kan senang kalau dapat fokus dgn satu keje je..hidup macam dulu..zaman naif..normal life..pagi pg keje..balik dah boleh lepak ngan anak2..ini dapat jumpa anak2 dalam 1 @ 2 jam je..main2 sekejap pastu semua terbongkang tido..bukan anak2 je la..aku laki bini pun kalau nak citer apa2..skunk pakai tepon @ hantar mesej kat LINE..
Nampak sangat hidup dah tak normal..Kalau diberi pilihan..aku nak hidup macam dulu..masing2 dah ada keje...pg keje, pastu balik rumah..hujung bulan cucuk duit kat ATM...xda masalah..boleh kuar santai2 ngan anak2 waktu malam..skunk semua tu jarang2 baru boleh buat..masa tu dh tak macam emas dah...dh mcm permata, zamrud, nilam dan seangkatan dengannya sampai aku xmampu nak beli..

Korang tengok la zaman skunk camne..zaman mak2 kita dulu..waktu petang2 tu la waktu nak bersantai2 ngan suami ngan anak2..aku memang xsempatnya..sudahlah keje aku ni ikut shift..laki aku pun keje shift..orang dah siap masak, aku baru sampai rumah..orang dh makan malam aku baru nak masak..nasib aku balik sebab dapat suami jenis xkisah..masak dia makan..kalau aku hidang nasi bungkus pun dia telan juga..

Stress aku ni , kalau orang xtahu aku ada masalah kekangan masa memang xdalah nampak sangat..sebab aku simpan je..cuma kedut kat dahi ni makin hari makin banyak plak..urat dah bersimpang siur..semua dah confius nak bersambung ke mana...

Hari2 terkejar2 pg keje..lewat sikit je punch kad merah..Sejujurnya aku xsuka sungguh tempat keje ada punch kad ni...tengahari lari amik anak sekolah..petang datang opis balik..lama2 aku boleh tua dalam kereta je tau..bila duduk kat opis..terfikir, malam nak masak apa..satu lauk mcm xmenarik..nak kena 2 3 jenis..tp itu xda..ini xda..nak terkejar2 plak pg kedai..pastu baru je buka pintu kereta..dtg plak kisah kat kedai itu habis..ini habis..bila duduk dekat rumah fikir plak esok kat opis nak bt apa..keje rumah nak bt juga...serius aku mcm nak berhenti keje..pastu bt bisnes yang aku suka..aku bos and aku juga kuli..
Masa ngan anak2 pun banyak..sakit pening xpayah susah2 nak pg amik MC..Nak pg mana pun xda siapa nak larang..yang penting aku boleh jaga anak2 sendiri..xpayah upah pengasuh..

Cter pasal pengasuh pun kadang2 aku stress..Aku kat opis makan sedap2..tup2 terfikir..anak2 kat umah orang tu makan apa..memang hilang selera makan dibuantnya..kalau diaorang nakal pengasuh pukul ke..kesian nak tidur bukan mak sendiri dodoikan...
Time shift petang..matahari dah terbenam baru jumpa muka mak bapak..itupun kalau bapak ada..kalau bapak keje..balik rumah pun xdpt jumpa..nak jumpa darah daging sendiri mcm kena buat appoitment...

Satu lagi masalah yang buat aku stress sebab pinggang aku ni makin hari makin manja plak..angkat batang mop je dah sengal2...skunk tambah plak lutut mula buat hal..duduk lama sikit je..bila bangun, terus tempang aku berjalan..nampak sangat semua organ dah tak berfungsi dengan baik..anak baru dua..umur baru je jejak 3 siries tapi penyakit sebab stress ni buat aku risau...semua datang sekelip mata..

Tapi inilah kehidupan..semua orang ada masalah..takdir + ketentuan = Redha
Fuh!!!dapat luahkan sikit masalah aku ni...hilang la sesuku stress aku..LEGA!!!

Nasib baiklah budak ni selalu buat aku ketawa..hilang la sikit stressnya..

No comments:

Post a Comment