Sunday, April 5, 2015

GST

Lama aku menghilang..tetiba muncul dengan ayat keramat 3 huruf ni..
GST - Gila!Serius Tertekan!!!memang tepat sangat dah ni ayat paling sesuai untuk GST..betul2 menyusahkan orang. Dulu undi bendera biru ingatkan menyenangkan...rupa2nya sampai tak tido lena la memikirkan camna nak survey dengan gaji ciput ni untuk sebulan. Lepas ni kalau aku kena darah tinggi..Aku sumpah puak2 yang menyusahkan orang ni mati dulu..*GERAM!!!

Aku ni memanglah old school sikit...Kalau tanya aku pasal gadget..lagu terbaru..bab dunia hiburan ni aku memang tak tahu...sebab jiwa aku makcik2..aku paling suka baca blog  Blog Tun Mahathir.. Bagi aku Tun ni punya otak memang bergeliga..Apa yang dia kata, apa yang dia buat memang semua untuk MALAYSIA. Anak2 dia nak kaya berjuta2 pun..lantaklah..sebab Tun Mahathir sentiasa buatkan rasa hidup selesa..mana ada rusuhan tiap2 tahun..mana ada rakyat pening kepala fikir barang harga mahal melampau. 

Kalau zaman Tun dulu, nak beli rumah semua jenis yang mampu milik...tapi dapat dekat pemimpin skunk..rumah semua jenis mampu tengok je. Nak beli memang xmampu. Diaorang je la yang mampu pun...aku pun hairan,,,rasanya dalam kerajaan gaji yang diaorang dapat pun habis cikai pun dalam 10k - 20 k je..tp camna boleh beli kete sampai 10 biji...semua bangsa mewah2 plak tu..kalau rumah ni tak payah cakaplah...semua perabot import..habis leceh pun beli kat Empire..puas aku fikir tapi xda jawapan...


Sape2 yang boleh tolong bagitau aku yang naif ni...apa faedahnya yang aku dapat bila kena bagi free 0.60 kat orang. Derma? Zakat? Wakaf?
Marah sangat beli topup kena GST..sampai tercelop dalam air nescafe..parah dah ni..

Mungkin apa yang aku tulis ni akan menguris hati orang..tapi ada aku peduli ke..sebab hati aku tak tercarik ni siapa pun tak pedulikan...Terluka aku dengan kehidupan sekarang. Nasib baik la EGO S aku tu banyak membantu...kalau nak pergi keje naik kereta hari2,..mau 1/2 bulan je aku keje,,pastu memang xmampu nk pergi keje dah....sebab minyak kereta dah mahal...hahaha

Aku tak sabar dah nak tunggu PRU14. Jangan kata aku je,,,aku rasa ramai yang sependapat dengan aku, Sesungguhnya betul2 aku kata....aku TAKKAN undi dah kerajaan yang menyusahkan aku ni. Kalau dalam kertas undi tu hanya ada kroni tu je...rosaklah jawabnya kertas undi tu aku kerjakan. 

Nak gila dah aku ni memikirkan kehidupan seharian. Nasib baik aku makan beras perang tak kena GST...Kalau x, esok aku dah start tanam ubi kayu tepi rumah. Lepaslah dari kebulur...kakakaka..

Fuh!!!lega rasa dapat lepas geram.. 


No comments:

Post a Comment