Tuesday, March 6, 2012

Dalam Kenangan

Hanya tinggal kenangan

Gambar paling sweet..diusia emas, masih mesra berpimpin tangan...Masih sudi tolong menolong diantara satu sama lain...*oh!touching...

Aku memang tak pernah story tentang arwah Tuk Ayah..
Datuk kepada Mr. Khusairi..tapi bila belek2 CD kahwin, teringinlah plak nak publish kisah dia disini..

Kiranya aku sempat mengenali dia hanya selama 5 tahun...1st jumpa tengok muka memang takut gilerlah..Tak senyum langsung...memang semua orang kata dia garang..maklumlah polis pencen..tapi dengan aku, dia selalu cakap lembut2...mungkin dia tahu cucu menantu dia ratu airmata kot..hehehe..takut plak banjir Taman PKNK tu kalau dia kuatkan suara..

Dia selalu cerita, dulu dia jadi polis masa zaman komunis..Gaji masa tu RM90 je..Jalanraya semua tanah merah..sangat susah tapi dia dapat besarkan anak2 sehingga berjaya..
Aku mmg suka dgr cerita yg bermotivasi macam tu sbb aku pun masa kecil2 dulu sgt susah..
Tapi sayang, umurnya tidak panjang...

6 tahun dulu, dia merestui perkahwinan kami berdua..

Sempatlah dia merasa pegang cicit dia yang pertama..seronok sungguh dia terima ahli keluarga baru, Allesya Nadia je yg tak berapa nak mesra..asyik nak angin je bila Tuk Nek dia nak sayang..

Suka tengok gambar ni walaupun aku kenal Arwah Tok Ayah & Mak Tok je..

Arwah pun meninggal dunia tanpa disangka..masuk ward sebab nak operate, tetapi lepas operate BP terus low mendadak..kami pun tak sempat jumpa..balik tengah malam..sampai kedah kul 5 pagi..& berjaga sampai lewat petang selepas memberi penghormatan terakhir..

Walaupun menumpang datuk suami je, tapi aku menangis sampai bengkak mata jugalah..dan memang sama2 merasa kehilangannya..
Al - Fatihah

No comments:

Post a Comment