Monday, April 29, 2013

10 months olredi

 Dia dah 10 bulan..sekejap je masa berlalu...serius..aku belum puas manjakan dia..belum puas nak peluk cium dia...memang belum puas nak timang2 dia..Alhamdullilah..Airis membesar dengan sihat dan sempurna...
Dia lasak tapi xdalah buas terlampau...normal macam budak2 lain juga..


Ini port yang paling dia suka..entah apalah yang dia cari bawah meja tu...pernah la jatuh terlentang..tersepit celah besi,,,risau aku...tiba2 melalak...tengok2 dah terlekat dekat tengah2 besi...bahaya betul...silap2 kena panggil bomba...tapi lepas tu dia buat balik..xpernah serik...

Skunk dia lagi bijak...sudahlah suka kutip segala bagai yang dekat lantai tu..lepas je sumbat dalam mulut..dia merangkak laju2 nak lari dari kita sambil geleng kepala..Maksudnya taknak bagi orang amik...Lagi kita jerit nama dia..lagi laju dia lari...

Dah pandai bye2...gelak mengekek memang la peberet dia..apa saja yang orang makan dia nak juga..Dan memang nasib kau la nak dapat mama macam ni sebab aku tak pernah ada pantang larang masa bagi dia makan...selagi boleh telan...tak memudaratkan kesihatan, aku bagi..
Ala..kecik2 dulu mak aku bagi aku makan pisang bakar lenyek je..elok sihat sampai skunk...so, seriusla aku cakap kan..pada mak2 yang anak nak makan itu tak boleh..ini xboleh...semua tu POYO je...kecik2 dulu mak ayah korang bagi nasi lenyek dengan kicap pun korang sebat okey je hidup sampai skunk...
Ini realiti kan..lainlah kalau dah memang korang ditakdirkan lahir2 je terus makan spagethi dengan keju..


Lagi peel dia  yang buat aku nak menangis...Dia suka kuarkan apa saja yang aku simpan...sudahnya aku biarkan rumah macam kapal karam...Papa dia bagi2 hint rumah semak pun aku buat tak tahu je...
Yunk, kalau u serabut,,u kemaslah sendiri...U tau yunk, i dah sampai tidur sambil duduk tau sebab penat nak kemas rumah...Dah macam meroyan pun ada..dari bangun pagi sampai ke malam keje mengemas je...Bertambah2 la stress i ni tau...

Tunggu dia faham bahasa dulu la baru rumah boleh licin berkilat,,,skunk..lantaklah nak jadi rupa macamana pun..selagi boleh baring x gatal badan2..kita pasrah aje lah k...

No comments:

Post a Comment