Thursday, May 16, 2013

Today is Friday!!!

Hari jumaat ini indah..yang tak berapa nak indah tu..hati aku ni ha..Senang cter...memang aku tengah bengang tahap petala ke 8!!!...dari pagi2 buta lagi..dah terkejar2 buat keje..mana nak kemas baju anak, nak masak..nak siap pergi keje..dah la rumah 40km dr opis..bayangkanlah pukul berapa aku harus bangun..Kalau diri sendiri je okey lagi..ini dengan Allesya yang pagi2 je buat hal..Selagi aku tak bertukar jadi langsuir mengilai..jangan haraplah dia nak bangun...itu belum lagi campur dengan Airis yang suka bangun sebelum subuh...Pernahlah bila aku jerit..yang bangun bukan Allesya tapi Papa dia..pastu dok mamai terkebil2 pandang muka aku...Apa kes???

Suatu hari tu lagi la..aku dah la lewat nak pergi keje..dia bangun2 boleh menjawab dengan aku mcm2..mula2 aku senyap ke..tapi aik??makin melampau plak jawapan kau kan..aku ni emak ke bibik?? Sudahnya batang penyapu juga aku pegang..aku libas pintu je..pecah habis penyapu aku..tapi dia melalak mcm aku pukul dia..dramatik kan...tup2 papa dia yg bangun..pastu tanya aku..."ni apa??" hah?? Penyapu la..dah tak kenal ke??..Takut aku hentam anak dia la tu..aku xdalah kejam sangat..tapi aku memang pantang giler kalau orang menjawab xkena timing ni...terbakar okey!!

Pastu, pagi tadi punya cter..jammed teruk dr langat...selalu kalau hari jumaat mmg mcm ni sebab ada pasar tani..cuma pagi ni luar biasa sikit..rupa2nya ada xcident..Xdalah kemalangan jiwa pun..kereta tu nak kuar simpang tapi kena langgar dengan kereta lain..cuma yang aku geram..mentality orang Malaysia..BIZI BODY...dari xjammed..terus jadi berderet2 sbb perlahankan kereta nak tengok..mula2 aku okey lagi la..tapi kakak depan aku ni..dia boleh berhenti terus sambil buka tingkap nak tengok....Ni comfirm Mak Jemah ni...Aku hon bertalu2 sampai semua orang pandang...Kak??Jangan sibuk hal orang boleh tak??Kalau dah simpati sangat...berhentilah kat tepi, pastu turun tolong tolak..Orang nak lalu...Semua bayar cukai jalan tau..Pastu dh la bawa 30/km..lalu bukit ampang okey!!Nak nangis aku naik bukit pakai gear auto dengan kelajuan kura2 tu...Tiba tempat 2 lane, dia boleh ikut lorong kanan!!!Aku hon..bagi lampu...tunggu nak turunkan cermin tingkap tunjuk penumbuk je..semua kereta yang berderet2 belakang aku tu mungkin sama perasaan dgn aku kot..maklumlah lagi 15 minit pukul 8 am...Bila dia ketepi...barulah aku perasan yang drive tu makcik speky yang bawa kereta mcm nak cium stereng...Okey...sejuk sikit ati..Orang tua...kena hormat :)

Nasib baik sempat..lagi 58 saat sebelum pukul 8 pagi aku siap punch kad..Alhamdullilah..Itu je nak cter untuk hari ni...Baibai...

No comments:

Post a Comment