Tuesday, February 22, 2011

Finally..BREAKING DAWN...


Dulu aku pernah tulis e3 pasal TWILIGHT STORY kan..dari 1st sampai yang last...memang xcited betul nak tahu sudahnya apa yang jadi dengan Bella...*jadi puntianak pun chumel..

So..meh kita check sinopsis dia..nak share ngan saper2 yang belum beli buku dia k..

Memula...
Bella sah bertunang ngan Edward..dapat kereta 'sebelum' kahwin ialah Mercedes Gurdian & 'selepas' kahwin..Ferrari..wah!!!kalaulah mmg ada kat dunia ni realiti camtu..kawin ngan puntianak pun sanggup kot..hahaha

Diaorang kawin ala2 dlm taman..tu semua adik beradik Edward iaitu Alice dengan pertolongan oleh Jasper & Emmet punya keje...Rosalie tetap tak mahu berbaik dengan Bella sebab Bella mengambil keputusan mahu menjadi puntianak selepas berkahwin..Bukan sahaja puntianak yang datang meraikan mereka tetapi termasuk Serigala Jadi - Jadian dan manusia biasa..

Dan kemudian Edward telah membawa Bella honeymoon kat Pulau Esme..Pulau ibu Edward yg dihadiahkan oleh ayah dia iaitu Carlisle..


Tengah honeymoon..Bella mengandungkan Renesmee...dia membesar dengan sangat cepat sebab dia 1/2 puntianak & separuh manusia..tumbesaran dia 1 hari bersamaan dengan 2 minggu...

So cute..Jacob panggil Reneesme dengan nama 'Nesis' (Raksasa laut)


I Love This Pic..

Reneesme sewaktu besar

Bella jadi puntianak semasa melahirkan Renesmee..sebab Renesmee dah patahkan tulang2 dia..so, Edward cucuk bisa puntianak pada jantung Bella untuk selamatkan dia..& 1st time Jacob terpandang wajah Renesmee..terus 'terimprin' plak..


Bella cuba menyesuaikan diri sebagai puntianak baru dengan memburu rusa & beruang gizzly..walaupun dia susah nak kawal diri daripada darah manusia tetapi dia tetap cuba sebab sayangkan ayah dia.

Puak Volturi datang ke Forks, selepas Irina..puntianak yang mengintip Bella untuk membunuhnya kerana dendam selepas jacob dan kawanan serigala jadi - jadiannya membunuh Laurent *kawan Irina ternampak Renesmee yang sedang berburu..lalu terus memberitahu puak Volturi tentang bayi puntianak...*undang2 Volturi tidak membenarkan puntianak mencipta bayi puntianak untuk melindungi rahsia mereka dari terbongkar..


Bella selamatkan semua puntianak daripada serangan puak Volturi...dia bleh menangkis semua serangan pengikut terhebat Aro iaitu Jane,Alec,Dementri & Felix dengan mengeluarkan perisai pelindung kerana hanya fikiran dia yang tidak mampu ditembusi oleh kuasa ghaib terhebat puntianak kembar iaitu Alec dan Jane *kuasa mereka mampu membunuh dengan hanya merenung pihak lawan..

Akhirnya Puak Volturi tidak dapat berlawan dengan keluarga Cullen kerana selain ada Puntianak2 hebat yang berkumpul dari seluruh pelosok dunia..mereka juga dilindungi oleh 16 ekor Serigala Jadian - Jadian yang diketuai oleh Sam..


Akhirnya mereka hidup bahagia untuk selama2nya..

And..tunggu tanyangan terhebat Part 1 dipanggung pada Dec 2011 & Part 2 pada Dec 2012


4 comments:

  1. Renesmee dalam gambar kedua tu cantikkk sangat..cute..

    ReplyDelete
  2. Memang 1st time pandang..suker sangat2..chumel betul..

    ReplyDelete
  3. zu..nak nagis la baca zu citer ni. Tak sabar tggu filem ni kuar..sebab memang selalu ikut. Lin nak g cari la buku ni..tak leh tahan..huhu. Kiut sgt anak edward n bella....eeee..comey.

    ReplyDelete
  4. Lin..cter dia memang lain dari filem..baca buku puashati..zue memang tak bt keje lain dah kalau hadap novel twilight...buat koleksi 4 buah terus..best terbaik lah...:)

    ReplyDelete