Wednesday, May 18, 2011

Kami semua demam...

Minggu ni rasa teroks sikit..semua demam..aku, papa & Allesya..walaupun di antara kami ni, aku yang paling teruk demam tapi aku paling risaukan Allesya..iyelah..hati ibu kan..kalau aku xcakap pun..korang mesti dah tahu punya...dia tak demam selalu..kejap2 jer...siang elok melompat..petang jer dah slow..malam badan panas...esok pagi ok plak..aku ni rasa macam dah nak tumbang pun ada..dah 2 malam tak tido sangat..

Batuk dia teruk..3 - 4 jam tu mmg batuk tak berhenti la..bila soh minum air masak..mengamuk2 taknak..ubat pun kena paksa..orang bila mata mengantuk memang semua tak mahu...Penat tu memang tak payah cter la..mana dengan badan sendiri sakit sana sini..anak lagi..

Peel aku ni plak..nak demam tu dalam setahun adalah sekali 2..memang jarang sangat2..tapi kalau dah demam...konpem demam kura punya..mengigil satu badan..dari hujung kepala sampai la ke tapak kaki..macam kena cucuk ngan jarum jer..disebabkan anak..gagahkan juga la diri ni..

Kalau bujang..mau aku tido 2 hari tak bangun2 dah ni...mana dengan keje lagi..umahtangga lagi..huh!!dugaan sungguh2 ni..mencatat sejarah dah 2 hari tido cuma 3 jam jer..tengoklah macamana..harap2 boleh bertahan sampai esok jer..pastu cuti 2 hari bolehlah rest sikit..dah lembik macam lalang ni..meliuk lentok jer..migrain pun dah meloncat2 nak kuar dari kepala ni..

Terima ajelah..semua ni dugaan tuhan...

No comments:

Post a Comment