Monday, August 1, 2011

Allah Selamatkan Kamu



Pepagi lagi mak dah tepon..sebabnya..ari ni besday dia..minta maap sangat2 la ye mak..anakanda terlupa..semenjak puasa ni..memori low sikit..maklumlah..tidur tak pernah lena..dalam kepala takde mende dah yang di ingatnya..tau nak makan jer..

Aku sempat lagi kaberline kata mmg semalam nak tepon..tapi tak ingat..*tak tipu tau..mmg nak tepon, pas sembahyang insyak terus pengsan..habis tu camne?..
Mak kata..saja tepon..celcom bagi free cakap seminggu..hehehe...aku cakap celcom tu bohong je bagi 7 hari..selalunya 5 hari je dia bagi free..pastu kena bayar..jadi..aku siap bagitau lagi..kalau nak tepon anak2 cakap sampai garing telinga..skunk la masanya...hahaha


Dan aku nak wish untuk My Mum..i Lap U Sangat2..


Semoga panjang umur & Murah Rezeki
Sentiasa sihat dan awet muda..hahaha

Selalu gembira + bahagia *walaupun tadi membebel2 rumah baru dia still under contruction..nampak gaya cam kena beraya kat dapur je tahun ni..risau sungguh dia takut tak siap bila anak2 nak balik beraya..

Dan yang paling penting..walaupun anak2mu jauh diperantauan tapi kami semua selalu ingat kat mak..selalu ambik berat walaupun kadang2 seminggu sekali je sempat telefon.. Kami tak ada harta juta2 nak bagi kat mak..cuma kasihsayang je yg boleh kami beri. Jangan risaukan kami. Semua dah besar panjang..pandai2lah kami jaga diri sendiri..

4 Tahun lepas, aku guna duit KWSP hantar mak G umrah..Aku cakap itu hadiah besday untuk tahun tu...dia nanges tersedu2..aku pun sama..tak tahan sebaknya...Tiap2 hari aku berdoa semoga mak selamat pergi & balik..Dan aku dah janji..bila aku dah kumpul duit banyak2 nanti..aku akan hantar lagi...

Memang semua tu tak dapat nak bayar rege pengorbanan mak membesarkan aku..tapi itu je yang aku mampu..harap2 mak terima dengan hati yang gembira..

Hadiah untuk mak tahun ni..postpone raya ye..Tapi minggu depan mak datang KL..saya belanja mak berbuka..Kita makan besar..Yeye..

P/S : Kuih kek lapis sarawak mabeles saya dah order untuk mak tau..2 lagi..tahun ni aku + Allesya akan beraya di Pahang Darul Makmur..yahooo...kampungku yang terchenta...
PAPA????
Selamat Bertugas Menjaga Keamanan Negara DiPagi Raya Sayang..tabahkan hati beraya di KL sambil memakai uniform biru gelap..i Lap U (",)

No comments:

Post a Comment