Sunday, August 7, 2011

Sunday Blues..

Semalam punya cterlah ni..entah nape tetiba tekak ni nak makan macam2..jemu dah asyik2 ayam kicap..aku kan masak main campak2 jer..ikut moodlah..kalau OK..resepi kalah tokey kedai..kalau mood KO..resepi cam untuk anak2 pelarian..
Semalam tengah dok fikir2 nak berbuka makan apa..tetiba teringat nasi royale..tapi aritu G makan kat Ampang..aku paksa tekak aku telan gak sebab rege dia makan berdua 32 hinggit!!!tak sedap..
So, geram2 sangat.aku pun search kat tenet cara2 nak buat Nasi Planta..senang gler
Malas nak taip resepi dia..amik je kat sini ---> NASI PLANTA

Lepas tu regu dia mestilah daging masak mamak kan..yang ni rumit sikit la sebab lama kena masak..tapi hasil dia mmg cam nak tercabut jugalah GG..sebabnya..aku belasah pakai daging penuh urat dawai yang dibeli kat Tesco..selalunya orang guna daging Gred A..itu je yang ada..bolehlah..Resepinya disini ---> DAGING MASAK HITAM MAMAK

Sebab ayam banyak lagi..so, ayam masak merah mamak style wajib ada..takda beza ngan ayam masak merah biasa..just tambah kari je sikit..rasa dia mabeles..
Pastu aku rebus telur 3 biji..rampai dengan papadom..ehem2..agak2 licin tak??haruslah jadi begitu sebab aku masak + kasihsayang sebagai rencah..hahaha..lenkali leh la bt banyak2 jamu kawan2 makan..semalam pestime..oklah..jadi sangat2..

notachumels : jangan ditanya gambarnya..X6 aku sewel..tetiba plak kameranya tak boleh nak on..mau rasanya aku panggang je dia bt lauk..nasib baik iman belum menipis lagi..Bonus raya belum lagi dengar cerita..dia dah bt hal..

No comments:

Post a Comment