Thursday, August 4, 2011

Dilema Balik Rayer..

Poser baru masuk hari ke - 5..Aku dah berada dalam dilema..bukan berebut nak balik kampung sape pun..Kalau berebut nak balik kampung tu senang je cternya..balik dadu pun boleh..ini memang sah2 nak balik kampung aku sendiri.. Masalahnya sebab sorang cakap nak drive balik sendiri *akulah tu..sorang tu degil nak hantar aku balik *mamat tu lah!!..

Aku suka drive sendiri..releks jer..bukannya aku pecut 180km/h pun..aku bawa cam kura2 jer..itupun kalut nak hantar..padahal balik kampung aku tu 1 1/2 jam jer..itu kalau slow..kalau laju..1 jam dah terpacak depan umah mak aku..

Macam2 alasanlah dia bagi..bahayalah balik time jammed..Bila aku kata takpe aku balik awal..dia cakap nak guna keta plak..nak G raya rumah kawan2 la..Aku ni cuti pun belum tentu lulusnya..semalam dengar2 cam ada org takmo bagi aku cuti jer sbb cuti aku tinggal 6 hari je lagi..Ah!!ada aku kisah..tak bagi cuti aku MC..*nawaitu gler punya jahat..

Alasan aku plak nak drive sendiri..senang aku nak balik..tetiba ati teringat kat KLCC..time tu juga boleh pecut balik KL..kalau dia hantar..walau aku mengidam nak makan ubi ketuk akak depan umah aku tu pun..belum tentu hari tu juga dia boleh ambik..

Aritu berkobar2 semangat nak balik kampung...skunk rasa cam nak raya kat KL je..tapi mulut ni dah lancang sangat bagitau mak aku yang aku balik raya tahun ni..tak tunaikan kang kata anak tak kenang budi plak..setahun raya kedah..setahun KL..habis tu bila turn pahangnya..cam orang takda kampung halaman je..

Taktaulah..datang gler kepala aku ni kang..memang aku tak beraya tahun ni..dulu2 ye lah seronok bukan main dengar nak raya...bila umur dah kelaut ni..dengar raya jer gerun..sebabnya..nak kena menghulor sana sini..kalau boleh biarlah bulan ramadhan ni berlaku sepanjang tahun..tak payah raya2..

Ah!!pepagi dah blur..inilah padahnya kalau tidur kul 2 pagi..kul 6 dah bangun..agaknya sebab pagi ni pakai minyak wangi Gucci Flora kot..tu yang mengongs lain macam je..hahahaha..Poyo ah..

No comments:

Post a Comment