Tuesday, July 16, 2013

Kisah puasa

Salam Ramadhan untuk semua umat islam diseluruh dunia..amboi..hover betoi...macam le aku ni blog femes sangat sampai satu dunia nak baca cter dekat blog aku kan...
Semua orang sibuk bercerita kisah ramadhan...aku pun nak cter jugalah..setahun sekali..haruslah tepek juga entrynya disini...
Aku ni makhluk tuhan paling simple..kalau bujang harus aku makan nasi dengan ikan kembung cicah budu tiap2 hari...Nikmatnya hidup dapat makan cam orang musafir tu...Sedap!!tapi nasib baik ada lagi tekak yang nak kena isi...itupun pertama ramadhan tahun ini telah dicemari dengan bersahur makan nasi tak cukup...sori yunk..mana tau u pepagi buta pun selera nak makan...ingatkan main kais - kais nasi cam ayam je..janji lepas ni tiap - tiap hari i masak nasi banyak2 ok!
Kedua ramadhan laki aku komplen lauk xsedap...padahal aku nak buat kelainan sikit lauk pauk dari hari2 biasa...daging blackpepper..cer korang cter..xsedap ke?? Fuh!!dugaan puasa..aku redha je..hahaha..padahal dekat telinga ni dah nampak sikit2 kuar asap..setting dalam kepala...
Puasa....
Puasa...
Aku pujuk baliklah dengan goreng telur sambal..xsedap pun licin jugakan...

Hari ke 3 aku x ingat dah masak apa..cuma memang kalau boleh nak elakkan pembaziran..pergi PARAM..amik tu sikit..ini sikit..kira2 balik semua sekali RM32..mak aiii..tercekik aku kalau tiap2 hari camni..pastu nekad..pergi PARAM just beli kuih..tapi laki aku nafsu makan dia memang kalau tengok sangat menyeramkan...kalau boleh dengan PARAM tu dia nak beli bawa balik...bila xsedap..disuakannya kat aku..aku kan yang menurut perintah..kunyah jugalah bagi habis..nak buang membazir..pastu mulalah menyesal..dalam kepala syaitonnn berbisik2..buang je...buang je...kalau makan nanti gemuk...puiiiii!!!!

My Buchuk...

Boleh dikatakan tiap2 hari aku masak...kalau hari biasa lepas hantar Allesya balik sekolah sempat lagilah masak sebelum pergi keje balik..hari sabtu dengan ahad hari tu..macam nak merangkak aku dibuatnya...mana nak pegang periuk belanga..nak kepung Airis lagi..aku dah mcm orang sawan terjerit2..tapi budak tu ada dia kisah ke??Lagi aku kata jangan..lagi laju dia tarik segala bagai barang yang ada depan mata...Kalau xsabar..memang aku kurung dia dalam sangkar kucing...

Semalam kami buat kelainan sikit..makan nasi beriani...tapi betullah aku memang tekak melayu..lepas makan semua selamat masuk dalam lubang jamban...loya tak tentu pasal...dah peel aku..waktu berbuka harus ada sambal..pedas2..dgn nasi panas..perghhhhh!!!!tersandar

Hari ni tak tahu lagi..now still in da opis..jap lagi nak merempit..hari nak hujan..cam harus  je memori daun pisang hari ni..takpe..hujan rahmat..tapi aku bukan bohong punya orang..xdanya nak sedut air hujan yang menitis dibibir...hehehehe
Alhamdullilah tuhan masih beri kesempatan untuk aku menyambut ramadhan ini dengan suami dan anak2 yang sangat2 aku sayang...walaupun sederhana je tapi insyaAllah ada keberkatan didalamnya...
Selamat Menyambut Ramadhan...
Pesanan Penaja : Berbelanja ikut fikiran bukan nafsu 



No comments:

Post a Comment