Monday, July 29, 2013

Salleh Khir's Familitas

Anak dara aku with papa dia..

Buat entry dekat blog pada pukul 2 pagi...gila kan...aku kebulur tahap teruk dah sebenarnya ni..tunggu laki aku balik belikan nasi dgn tomyam campur tp tak muncul2...Agaknya dia pergi tanam serai dulu kot...
Kami baru sampai dr perak ptg tadi..pergi habiskan cuti hujung minggu dengan keluarga mertua...aku jarang dpt join kalau ada function camne..maklumlah suamiku berkhidmat untuk negara...xda maknanya nk dpt apply cuti sesuka hati..takpa..aku dah lali..
Kami pg hari jumaat...gerak lepas allesya balik sekolah...sblm tu hantar boboi check in dulu dekat petsave...amboi...tuan dia nak tido hotel...dia pun nak juga..untung la..

Airis dengan Pakngah

Sampai dalam 6.30 pm..bilik dah tersedia..kami check in dekat The Heritage Ipoh..satu keluarga Salleh Khir's..kira tingkat 5 tu..semua kaum kerabat je la..aku berjiran dengan mak mertua aku...tapi jiran sebelah satu lagi xsempat nak tau siapa dia..kelamkabut bersiap nak pergi rumah Papayang..

Syed Imran Bambam...

Salleh Khir's Familitas

Ini keluarga sebelah mak mertua aku...keturunan dari arwah tok suami aku...kira dah berapa generasi la ni..selalunya memang tiap2 tahun berkumpul...seronok sebab semua sibuk kan..jarang berjumpa..masa2 macam ni la kami nak bergelak ketawa pun..

Ahli parlimen melawat kawasan...penat!!

Agak2 la Airis..semua lorong dia pergi..

Berbuka dengan keluarga besar...makan buffet..ala2 makan kenduri juga la..orang lain sembahyang maghrib..aku kaum2 ibu yang ada anak kecik tapi buas ni berkejar2an dekat laman rumah..

With Uncle Shah..

Alang2 suap anak makan..akhirnya kami pun belasah sekali la...nasi beriani...ayam masak merah, kari ikan bawal,dalca..yang paling best..kurma kambing..pergghhhh!!!sudahlah aku kaut sesuku pinggan..pastu laki aku plak dia ingatkan daging lembu..orang tak makan kambingkan..sudahnya dalam pinggan aku juga itu kambing duduk..aku kan yang menurut perintah...makan je..sedap kot..

2nd generation 
Kurang satu tahun ni...Al - Fatihah Paktam..

Selesai terawih..sembang2 sambil minum teh tarik...aku siap taruk ais lagi..memang makan tanpa sempadan...lapaq okeh!!Alhamdullilah masih berpeluang jumpa tok2 yang 8 tahun dulu masa aku kahwin..berduyun2 datang ke dewan dengan keadaan yang segar bugar..jalan tegak..skunk dah bongkok 3..ada juga tahun lepas dapat jumpa..tahun ni sudah kembali kepada illahi...itu menandakan aku dah semakin tua..

Generasi yang entah ke berapa..

Balik dari rumah papayang dah lewat..pastu merayau satu ipoh cari pampers Airis..waktu nak balik tu...sesat!!kakaka..terima kasihlah WAZE..kalau x memang tak jumpa dah hotel tu dekat mana....melampau uols..Ipoh je..itu belum pergi Italy..

Sambut ramadhan with ceberate hari lahir tuan rumah..

Hepi besday Papayang..Semoga cepat sembuh (",)

Tuan tanah

Esoknya..gigih aku bangun bersahur pukul 3 pagi..turun makan dengan mak mertua aku..laki aku jaga anak2..dia dah makan awal..nasi mamak...pastu terus aku lena sampai nak check out..terbaekkk!!!

Lepas tu kami meneruskan perjalanan je Jusco,,maktok nak beli baju raya untuk cucu2..macam ramai..padahal duaorang tu je la pun..untungla ada orang sponsor baju raya..mama esok pagi raya pakai kain batik je sudah...:p

Pakngah layan Airis dengan Allesya nak buat belon..beratuq panjang berjela..

Jangan buat muka camtu la nak oii...nampak sangat jakun..malu mama tau..

Selesai semua lebih kurang pukul 3 ptg..beli mekdi dekat Allesya & Airis..pastu terus gerak balik KL..sampai dalam pukul 6..itupun aku yang drive..yang lain dah selamat terbongkang...singgah pandan indah amik boboi..pastu balik langat...sampai umah ngam2 orang nak azan..ayor masak je la jawabnya...pastu baru fikir nak berbuka dengan apa...

Amboi!!

Allesya dapat flower

Okey..dah siap..jom kita balik..

InsyaAllah...mungkin lepas raya ni kami akan ulang balik perjumpaan Salleh Khir's Familitas..bergantung kepada PDRM yang bermurah hati atau tidak memberi cuti...

Tinggalkan semua keje...hepi...hepi..hepi...with my big family :)

No comments:

Post a Comment