Sunday, March 7, 2010

05.03.2010

Nur Allesya Nadia Binti Mazrul Khusairi berumur 1 tahun 10 bulan..
Dah besar anak aku..rasa macam sekejap jer masa berlalu..
Aku pun dah 28 tahun...Papa???huhuhuh...dah menjangkau angka 30 for this year..
But still very youngest boy for me..hehehe..(Bravo my Hubby!!!)
Lagi 2 bulan Allesya nak celebrate besday yang ke 2 years...Bestnya Besday Party..
Teringat time kecil2 dulu..Arwah Abah akan belikan aku kek..pastu kena tunggu jam 5.25 pm..sebab aku lahir time tu..Tengok kek tu dah meleleh airliur..nak tunggu sampai petang...boleh dikatakan nak luruh pintu peti ais mak aku..maklumlah berpuluh kali buka tutup sebab nak tengok kek..
Pastu bila Pn. Samsiah tu jerit jer..terus senyap dok depan TV..Memang sayang gler dia dekat Peti Sejuk 'TANTO' dia tu...biasalah..nak dapatkan peti ais yang berharga riban2 tu..kena main kutu sampai setahun..dapat ngan anak2..kejap jer nak jahanam..
Tapi tak adalah panggil orang ...just ada family jer..kek pun time tu murah lagi..sekilo baru RM15.00..


Tapi kek Allesya untuk 1st year besday ari tu jer..dah sampai RM200.00..Yang kopak pun My Mum In Law..anak menantu jer tunjuk jer...Tambah plak yang Mak Bapak...Pak Ngah & Maksu dia yang xcited lebih..Allesya bukannya tahu pun kek tu apa..

Tapi aku tak ada la tunjuk semuanya..aku sponsor Laksa teluk Kechai yang memang lazat & Sate..Sebenarnya apa jenis makanan tu tak penting..yang penting bila keluarga berkumpul tu...happy...fun...dan dapat mengeratkan hubungan...itu yang bestnya..
Bukannya Kek besar jadi ukuran..bukan juga makanan..majlis grand or cara party tu dianjurkan..yang penting nawaitu tu adalah untuk mendoakan semoga orang yang dirai sentiasa bahagia..gembira & selamat dunia & akhirat..
Seingat aku..selama aku hidup pun..sekali jer dapat kek 2 tingkat..Itupun time Abg Man celebrate aku dapat result SPM..Kira bayar balik la sebab time result keluar tu aku patah jari kaki..jadi tak dapat la nak celebrate with my family...Makan pun pantang..so..after 2 month, baru la aku dapat merasa nak celebrate my result walaupun just Pangkat 2 Aggt 25..
Apapun syukur la sebab rasanya aku dah buat yang terbaik coz aku ambil exam tu time Abah baru dikebumikan..so..tinggalkan pusara abah..balik ke Johor & ambil exam dalam keadaan yang lemah, letih & lesu...sedey betul :-( ..
So..berbalik pada Besday Party Allesya..memandangkan 05.05.2010 jatuh pada hari selasa..maybe aku buat seminggu awal..macam last year la.Aku buat 3 hari awal..aku dah servey gambar kek..tapi still berminat pada kek angka '2'..maybe from Secret Recipe kot...
Mungkin RM100 for 1 kg..Takpelah..demi Allesya Nadia...apapun aku sanggup..
Just buat jamuan sikit2 jer..panggil kawan2..janji Allesya happy..yang lain tu no prob...aku settlekan..


Whateverpun...I'm Proud with my Princess..Kecil..comel But very genius girl...tak tahu nak kata bijak macamana..tapi pemikiran & ingatan dia memang bagus...
Love U Sayang..

No comments:

Post a Comment