Wednesday, March 3, 2010

B*U*S*A*N

Hari ini macam biasa..bangun..kemas rumah..buat breakfast for the Loving Hubby pastu p keje..seminggu tak masuk opis..stay at my home and dapat jaga Allesya Nadia adalah saat2 yang paling aku suka..
Rasa macam Housewife betul2 tu..hehehe...Lupakan pejabat..kawan2 & sesuatu yang menyemakkan kepala..Huh!!!memang BEST sesangat..
Hari ni macam bosan la pula..tak tahu nak start keje dari mana..Kerja memang banyak tapi bila aku pegang yang ni tak kena..yang tu pun tak kena..Ah!!I Hate This Time!!!..Plizzz Give Me A Idea..Sikit pun jadi la..At least aku tak adalah rasa macam g opis makan gaji buta jer...dok nganga tak tahu nak buat keje apa..
Hari ni shift petang..so masuk kul 10am - 7pm...takda turn jaga kaunter...takdalah jadi 'front desk staff,...so tak payah nak dressing 'cute meut'..just pakai simple2 jer...cukup sekadar menjadi staffLeberi FPSK..
Tadi hantar Allesya kat Babysitter pun...dia still beradu lagi..memang aku doa2kan moga dia tak sedar pun bila aku hantar..kalau dia bangun...comfirm jerit nak ikut...mesti menangis taknak tinggal punya...maklumlah..seminggu tinggal ngan aku..tiba2 nak kena tinggal ngan orang lain plak..kalau aku jadi dia pun aku tak mahu..mestilah seronok tinggal ngan mak sendiri lagi daripada pengasuh..
So petang nanti turn Papa plak Pick Up My Princess..& normally...dia bolehlah golek2..baring2..& lompat2 (Allesya cakap 'jump..jump') atas katil di 24 ROOM kat opis papa...Mesti dia seronok coz kat sana AIr-cond..& ramai yang suka layan dia...
Aku juga yang dok opis...pandang kanan..pandang kiri...tapi dalam hati miss ler kat anak aku tu..Seronok bila dia panggil 'MAMA' versi manja2..seronok tengok dia cakap 'BAHASA JERMAN'..yang aku langsung tak faham..seronok bergurau dengan dia & pastu baring depan TV tengok peberet show kat ASTRO CITRA - 'MANDI'..
Ah!!!rindunya aku setiap saat tu...lambat lagi nak balik rumah ni..Apakah daya..kena kerja juga..& semua ni untuk dia...
Seperti apa yang aku kataka.
Whatever I Do..Whatever I Think..My Family is 1st..



No comments:

Post a Comment