Sunday, March 14, 2010

All England Super Series Edisi Ke 100

Hari ni aku pergi kerja dengan mata kuyu jer..mcama orang stim lebih la plak..mana taknya semalam layan Badminton All England Super Series - Datuk Lee Chong Wei VS Kenichi Tago..Malaysia menang dengan 21 - 19 - 21 - 19..Nampak macam teror jer..padahal..meleleh peluh nak dapatkan markah macam tu..

All England Super Series sudah melabuhkan tirainya..dan nama Malaysia akan kekal terpahat selama2nya kerana berjaya merangkul kejuaraan Perseorangan Lelaki..aku sunggup tunggu sehingga jam 2 pagi semata2 nak tengok Malaysia fight ngan Jepun..Benda yang jarang aku buat kecuali aku dah pegang novel (kalau bab novel 2 hari dua malam tak tidur pun aku sanggup)

Aku sebenarnya memang minta badminton..dari dulu lagi..tapi sekarang takda geng nak fight..Nak ajak En. Khusairi tu pun..Cik Allesya tu kecil lagi..macamana la nak main..padahal court bandminton tu dekat jer..bayar jer pastu terus main..masalahnya sekarang takut tak boleh main..sebab aku baru nak angkat reket..anak dah merayau entah ke mana..

Kena tunggu Allesya besar dulu..nanti dia leh la jadi Pompom girl..mesti kena sokong mama dier..kalau sokong papa..mama terus merajuk tak nak main..hehehe

Berbalik dengan kisah badminton semalam..Aku tabik spring la kat Kenichi Tago tu...memang hebat betul..tu kalau digilap lagi bakat dia tu..tak mustahil one day leh jadi 1st in the world tu..dia memang la tak banyak pengalaman tapi semangat juang dia tu..gila punya liat nak kalahkan dia...dia main releks jer..muka pun cam happy jer..maybe dia happy sebab dapat lawan ngan pemain pertama dunia kot sebab dia hanya pemain ke 20 dunia jer..

Kalau saper2 tengok cara dia main memang berbaloi la tunggu sebab kalau Lin Dan main laju & pantas..Kenichi Tago plak main releks tapi cekap & lincah.Mula2 lawan jer Datuk Lee dah kena belasah 4 - 0..tapi lawan ngan orang berpengalaman..mesti la susah nak menang..

Aku rasa Kenichi Tago tu bukan nak lawan untuk kemenangan pun tapi cari pengalaman dan dapat kepuasan. Maklumlah pertama kali dalam hidup dapat fight untuk final perseorangan lelaki..mesti xcited btul..

Yang buat aku terkilan sebab markah last tu..memang dah jelas keluar dari garisan..dua kali TV ulang tayang tapi macamana M'sia leh dapat mata..Aku bukanlah sokong Jepun..sikit pun tidak..tapi tak best la..nak sorak menang pun malu..cam main tipu plak..

Nak bangga sangat M'sia menang pun takut..nanti ada plak yang kata terlebih perasan sebab memang sebenarnya markah jadi 20 - 20..mungkin betul la kata orang..penganjur nak cepat abis..tapi itukan game..kena la lawan secara profesional..baru la kita rasa betul2 bangga nak julang piala tu..

Apapun..congrat2 untuk Datuk Lee Chong Wei kerana telah mengharumkan nama negara di peringkat dunia..bukan senang orang nak kenal M'sia kalau tak ada sesuatu yang boleh dijadikan sebagai bualan..tambah lagi ini adalah All England yang ke 100 tahun..memang betul2 cipta sejarah la..

Good luck untuk next tournament..moga M'sia akan lebih cemerlang..walaupun aku tak sokong dengan apa yang telah berlaku dalam games tu..tapi aku tetap sokong M'sia..Malaysia adalah negara ku..tanah tumpahnya darahku..walau dimana pun aku berada..Malaysia adalah yang paling best..dan selama2nya Malaysia tetap dihati..
MALAYSIA BOLEH!!

No comments:

Post a Comment