Thursday, March 18, 2010

B@D M00D - N0 M00D - HEADACHE

Letih..penat..no mood..bad mood..headache...semua complete set!!!Aku rasa macam nak cari bantal..lupakan semua kerja & just sleep..Tapi apakan daya..pagi ni dok nganga kat kaunter..satu kerja pun tak jalan..Yang boleh aku buat..tengok komputer..baca paper & main games solitare..
Fuh!!kepala makin berdenyut2..rasa2 sampai tengahari kot macam ni..sudahlah sejuk semacam jer..siap selesema lagi..Naper aku jadi macam ni yek..
Sebenarnya..aku tak cukup rehat..tak cukup tidur..semalam sehari suntuk kat Nilai..menghadap komputer for training Microsoft Access 2007..Pastu balik sampai Sungai Besi..jammed tahap gaban..kaki aku sampai dah tak boleh tekan clash..memang lenguh sesangat..sampai umah jer..buka paip..air plak takda..releks jap pastu p makan ngan Papa & My Little Princess..
Maybe aku tak makn nasi pun sama kot..pastu tidur2 ayam sambil tengok America Idol..(sebenarnya TV yang tgk aku..)..
& Last night anak aku demam..malam2 bangun nak macam2..mungkin dia rasa tak selesa kot..taknak tido plak tu..bila aku nak pejam mata jer..dia tepuk aku..panggil..Ma..Ma..
Fuh!!dugaan sungguh..rasa nak menangis pun ada..berjaga sorang2..malam2 buta..(don't ask about my hubby)..bila mata buka memang ler dia perfect man..leh harap jaga anak..tapi kalau dah mimpi sampai london..takda maknanya..bukan dia taknak bangun tapi memang dah jenis kalau tidur..bom meletup pun dia buat tak tahu jer..
Aku berjaga sampai kul 4.41am..pastu bila nak tidur jer..Allesya golek2..& mengimpit2 kat aku..mana la aku leh tidur..dalam dok pujuk mata soh pejam tu..sedar2 orang dah azan subuh..
Masak la aku jawabnya..memang kalau bawa keta..leh tidur tengah drive ni..mandi & sembahyang subuh..
Alhamdullilah segar sikit..tapi otak tengah bengong..2 kali aku sembahyang subuh hari ni..hahaha..sebabnya..sembahyang kali pertama tak baca doa qunut..dah nak sujud tetiba teringat..Apalah manusia ni..yang itu pun leh lupa..
So..rasanya time break nanti aku nak tidur jap..tapi mata aku ni bohong jer..jarang aku lena kat pejabat..aku tak suka tidur pastu kena paksa mata jadi segar semula..Selalu kalau kat umah aku tidur sampai puas..tapi kalau kat pejabat mana la boleh wat camtu..tu yang aku tak suka nak pejamkan mata tu..rasa lagi sakit kepala adalah..
Hah!!time tu baru betul2 NO MOOD!!
Apapun demi anak yang aku sayang..aku rindu selalu..aku sanggup berkorban apa sahaja..doa aku semoga Allesya cepat sembuh..leh ikut papa P jogging..P Gym ker..mesti Allesya suka..Lagipun mama tak suka la anak mama sakit2..mama sedih tengok sebab Allesya taknak makan..kurang minum & just baring jer..
X aktif & mata pun layu jer..,itu bukan stail anak mama..anak mama mesti aktif..bijak & selalu happy..

No comments:

Post a Comment