Sunday, May 30, 2010

Bila komputer dah jahanam..

Bila komputer aku dah jahanam..hati aku pun dok menyumpah sakan juga..inilah yang dikatakan..salah orang lain..orang lain jadi mangsa..dok suruh sangat letak keje2 dalam sharedoc tu..kan dah lingkup..yang dok pantau benda alah tu pu tak berakal ker...dah tau komputer tu masuk virus...bagitau la Technician IT..soh cuci..takkan benda tu pun nak kena orang lain yang amik peduli..Alert la sikit..semua tu melibatkan keje2 yang bukan senang nak buat..semua tu buat aku geram..bukan sekali dua benda tu jadi..dah banyak kali..tapi tetap tak beringat..

Rasanya mau seminggu aku dok nganga tak tau nak buat apa ni..nak guna laptop IT ni pun aku takut apa yang dah aku save dalam PENDRIVE akan bawa masuk virus plak dalam Laptop ni..lagi jahanam aku nak jawab..

Sudah la minggu lepas 2 hari aku tak masuk opis..dua hari pergi nilai memcari ilmu yang aku takkan dapat kalau dok melopong jer depan PC..

Apapun aku akan cuba selesaikan keje2 yang memang dah bertimbun..kadang2 fed up juga..maklumlah buat benda yang sama selama 5 tahun..dah boleh hafal apa yang patut aku buat pada buku2 ni..apa yang patut aku sediakan..kadang2 tekan keyboard pun dah tak payah tengok...hafal sungguh jari aku dengan huruf2 tu..

Hari ni nak lari jap..nak g kedai kete amik roadtax kete yang dah siap sebelum due date dia expired..giler punya laju aku buat..apapun itu la tanggugjawab bila nak pakai kete..jangan start jalan jer..dia macam kita juga..ada sakit pening..kena cover insurans..nak mendapatkannya bukan la semudah memetik jari..banyak yang aku dah belanjakan untuk WHF tu..

Pas tu nak kena g CIMB ambil kreadit kad..saja report hilang sebab aku tak mau ada anasir2 jahat yang memotong duit dalam tu tanpa kebenaran..lagipun kad lama dah patah..takut plak nanti bila time nak guna..tak boleh..baru haru...

Pastu nak g TMpoint..bayar bil api yang mencecah RM40 untuk sebulan..sengal tu!!aku pun heran kenapa sejak duduk kat Briged tu api umah aku memang tak pernah kurang..memanjang mahal..padahal yang duduk umah tu 2 orang jer..campur Allesya yang langsung tak tahu benda pasala eleketrik tu jadila 3 orang..tapi memang aku tak puashati..dari dulu lagi..kalau TNB tu menipu pasal bil aku yang kadang2 sampai RM70N sebulan (macam buka kedai kek plak)..aku memang tak halal dunia akhirat..makan la korang duit haram..sampai bila2 ler tak selamat..sok kat akhirat cari la aku nak minta maaf..

Nak bayar Astro juga..pagi tadi masuk opis..bil dah sampai..bulan ni RM70 lebih jer..sebab memang tiap2 bulan aku bayar lebih..nak sangat menonton macam2...amik ler kena bayar banyak..pasni plak piala dunia..memang dah standby channel 801 kat umah tu dari bulan lepas lagi..tapi citra best juga..dah aku langgan pun sebab suka ada citer2 lawak..yang bollywood tu memang buat rugi jer..langsung tak buka pun..Allesya jer suka tengok citer mandi kat channel 132..

Apapun..sebelum aku bertambah tension tengok buku berlambak2..baik aku blah cari makcik cafe tu..soru dulu...pastu settlekan apa yang patut..sebab sok dah 1 jun..dah masuk bulan baru..tapi bertambah pula interest...huhuhuh..ngan bank2 ni..time promote memang muka manis..kalau tak bayar lewat sehari jer..harap maaf la nak bertolak ansur..seposen pun mau kira maa...Bye2..adios...

No comments:

Post a Comment