Monday, May 31, 2010

LU PIKIR LA SENDIRI 2nd Edition

Kali ni aku nak story bab aku hot temper + angry + bengang etc..kat somebody..saper2 yang terbaca..saja2 nak baca..tertengok ker..terlawat ker blog aku ni..kalau tau saper yang aku marah tu..diam2 aje la yer..ini blog aku..so, lantaklah aku nak tulis apapun..takpuas ati..create blog sendiri..jangan sibuk nak tengok blog aku...

Rasanya kalau lagi 'sepoloh' tahun aku tetap dok tang ni juga..mau aku giler..bukan pasal keje sangat pun..tapi pasal orang2 yang aku anggap 'anasir' jahat dalam kehidupan aku..yang buat keje ikut suka ati...takfikir langsung pasal orang lain...yang buat keje ikut suka..langsung taknak bincang ngan tuan empunya diri yang nak menghadapi semua itu..pastu yg jadi mangsanya..aku la...

Boleh tak kalau buat keje tu..fikir dulu..leh deal ker tak benda tu..bukanlah soh ati aku ni 100% seronok ker..suka ker..tapi jangan la melampau sangat sampai tak boleh bertolak ansur..
Bila aku buat perangai tak bercakap..kata aku sombong..ego..tapi lu pikir la sendiri...kalau aku cakap kang kata aku mulut jahat..tapi kalau dah cakap elok2 pun tak faham..takkan nak cakap ngan kaki baru nak faham..

Kalau yer pun tak leh respect aku wujud kat sini, tolong la respect aku sebab lahir dulu..aku rasa aku dah bagi 100% kebebasan pun nak buat apa..aku tak sibuk..tak amik tahu..tak usik pun..malah aku langsung tak peduli apa yang nak jadi ngan korang.Nak tertonggeng ker..terlingkup ker..ada aku kisah...aku tak join pun apa2 function yang pelik2...yang aku rasa membazirkan waktu + memalukan diri sendiri...so, plizz la tulun jangan bagi aku hot...aku cuma minta hak aku korang respect..sebab aku ada family yang aku kena takecare..boleh faham tak!!!!

Ikutkan hati memang rasanya ramai yang tengok kerusi ada sayap kot..tapi kata orang..ikut hati nanti mati..so, aku taknaklah menyusahkan saper2..sejak dari ada orang yang sawan kat sini..aku memang malas nak amik tau apapun..

Aku tak buat orang kata aku buat..padahal ada talam dua muka yang bermulut manis tapi hati sepahit hempedu..dan walaupun aku tahu saper orang tu..siap ada bukti lagi yang aku masih simpan hingga kini tapi aku masih waras untuk bertindak seperti orang hilang akal..buat apa menyemakkan otak yang selalu tenang..

Kepada manusia2 yang aku rasa berakal...pliz la jangan selfish..fikir la sama keadaan orang yang memerlukan kebahagiaan ni..aku kat sini pun nak cari rezeki yang halal..takmau marah2..takmau gaduh2..aku rasa aku dah cukup bagi korang ruang untuk buat apapun kat sini..so, jangan la menyusahkan aku lagi...

Untuk saper2 yang berkenaan..len kali nak buat apapun yg ada melibatkan nama aku...diri aku..tanya aku dulu...jangan ikut sedap jer nak tenyeh nama aku kat mana2..aku bukan robot yang leh set time nak buat apa yang dah diaturkan..aku pun ada life aku sendiri..ada time aku releks..ada time aku happy..ada time aku stress juga...

Saper2 yang nak rasa stress ke tak ... nak jaga listbuku yang dah dekat 6000 buah ni..meh la dok tempat aku..korang rasakan lah sendiri apa itu makna tekanan...

Aku bukan tak tahu selama ni korang selalu kutuk aku anak emas bos la..kaki bodek la..kaki ampu la..tapi aku tetap ngan prinsip aku..semua tu 'nothing' untuk aku..tak memberi apa2 makna pun..

Kalau aku ni seperti yg korang cakap..rasanya tiap2 tahun aku dapat APC kot..tapi aku tak mengharapkan apa2 balasan pun..aku buat keje seikhlas hati..cukup setakat gaji yang aku terima..yang tepi2 tu..bukan urusan aku..

Aku cuba jalankan tangunggjawab aku sebaik mungkin tapi aku hanya ada 2 tangan..2 kaki jer..satu kepala otak yang aku nak pakai lama lagi..kalau dah aku semakkan dengan keje2 yang memang tak pernah habis ni + keje korang yang aku pun tak berapa nak ambil tahu..abis tu apa yang tinggal untuk aku simpan untuk kehidupan peribadi...


Aku takmau jawab kat akhirat sok..makan gaji buta..dah aku nak bagitau pada saper2 yang berkenaan...kalau nak datang sini makan gaji buta ker..goyang kaki ker..itu lu punya pasal...tapi jangan libatkan aku key...
Aku nak buat keje aku jer..nak bagi siap..kot2 esok lusa aku dapat blah dari sini,sekurang2nya aku takpayah nak bersengkang mata untuk menyiapkan keje yang tertangguh..tapi kalau nak kacau juga aku yang dok diam2 jer ni but keje..sok lusa..kalau aku blah + takda apa yang aku tinggalkan untuk korang sebagai rujukan..ha..time tu baru ada akal..
'LU PIKIRLA SENDIRI'..Adios...

No comments:

Post a Comment