Sunday, July 18, 2010

Ain Zulaikha Binti Lokman

Ain Zulaikha Binti Lokman


Nak introduce 2nd baby Lokman + Noor Asma..Ain Zulaikha..di Lahirkan pada 30 Jun 2010 di Hospital Ampang, Selangor.

Aku g tengok baby time waktu melawat petang..malas nak g tengahari sebab dah tau bebudak opis mesti serbu punya..maklumlah dekat sangat dengat pejabat..jalan kaki pun tak jauh..tapi takda lah sape2 yang rajin nak jalan kaki plak g Hospital Ampang tu... even student nak balik umah yang depan Hospital tu pun beli beskal..ada yang kaya sikit..beli motor..dan yang anak2 orang kaya tu..beli keta terus..dan yang hebatnya..keta diaorang lebih bergaya dari staff sendiri yang pakai kelisa, kancil @ produk keluaran Malaysia ni..

Continue story..1st g fajar dulu..jalan2 cari hadiah..cadang nak beli hamper..tapi satu pun tak ada yang berkenan..semuanya just ada baju..bedak..pastu adalah 2 3 barang..takda yang buat aku teruja pun..last2 jumpa la selimut..cumel sesangat sebab ada gambar rabbit + carrot kat kepala dia..1st nak beli yang tebal..tetapi jenis kain berbulu..takut basuh sekali dua..dah layak buat lap kaki jer..aku pun beli la yang nipis sikit..material dia ok..harga pun berpatutan..kira ok la tu..
(bukan taknak beli baju..but mama ain sendiri dah ada stock 2 box for her since baby still dok dalam perut lagi)..

Pastu aku terus g hospital..park kat Mcd..kat situ dah tertulis..parking just for customer MCD only..park lebih 2 jam..kompaun RM50..:-)..janganlah berkira sangat..aku mana expert kat area tu..memang kalau g HA..kat situ la aku park pun..i'm promise ye..jap jer..


Cari wad 4B kot..tengok as tengok tidur..baby pun tidur..apa lagi..sesi menganggu baby yang sedang lena..baru nak kaco..nurse datang check & imform dah leh kuar..nasib baik aku cepat..kalau tak leh nengok gambo aje la jawabnya..



Tunggu mak as + suami dia datang..aku masih kaco baby soh bangun..budak tu dah menjerit2 geram kena kaco..ye lah..orang tengah sedap tidur..ada plak makhluk asing ni mengusik.. Sementara nak discharged, aku still kat situ lagi.

Padahal time keje tu sebab aku keje shift petang..Dah berpuluh kali tengok jam sebab takut keta kena saman...kebetulan as nak kuar..aku pun tunggu la..bawa baby turun..2 kali kena check..huhuhu..punyalah merepek2 sistem HA ni..kalau HUKM takdalah nak tanya si ibu tu no ic sendiri pun.dah macam ada soalan rahsia baru leh kuar plak..


Hujan pun renyai2..aku salam2..pastu start keta balik opis + punch kad..pastu g beli susu anak + makanan untuk Papa..

Selamat berpantang My friends..dengarnya cuti 2 bulan + 1 bulan lagi cuti tanpa gaji sebab nak jaga baby..


Moga nanti balik opis..dah sihat yer..leh la meneruskan misi menyoppingkan diri ke Baby2 Center di KL..

No comments:

Post a Comment