Sunday, July 4, 2010

Story about Allesya with flight + Mama Interview + Papa cook's

Hehehe..Best rasanya nak story tentang 3 hari 2 malam balik kampung dengan Allesya walaupun Papa kena tinggal di KL.

Mama + Allesya menaiki flight air asia pada pukul 7.15 pagi, 11 Mac 2010..selamat tiba di Alor Setar pukul 8.10 pagi. Walaupun Allesya kena bangun + mandi pada pukul 5 pagi tetapi dia cukup ceria..Bila Mama pakaikan cantik2..dia seronok sebab tahu nak berjalan naik kereta..

Dari terminal nak ke kapal terbang..mama berpeluh dipagi hari sebab dukung Allesya pastu kena jalan dekat 1 km..nak jer aku suggest kat Air Asia tu..buatlah apa yang patut untuk orang2 yang tak larat berjalan mcm aku ni..tak adalah teruk sangat rasanya nak bersiar2 diwaktu pagi tu..Allesya plak seronok lebih..mulut dok menjerit "Mama!nia..Mama!nia.."..itulah anak aku yang terpengaruh dengan cter awan dania..dah takada lah cakap benda lain..dok ulang ayat tu jer..
Tapi yang tidak seronoknya bila kapal terbang nak naik..kena pakai safety belt..dia dah menjerit2 minta buka..sebenarnya mata dia dah mengantuk..so..memang dah peel bila mata mengantuk..semua akan jadi serba tak kena..aku pun pasrah jer la dengan chinese kat sebelah tu dok membising soh aku buat tu..buat ni sebab Allesya menangis..45 minit perjalanan buat aku rasa macam 2 - 3 jam..

Bila dah sampai AS, lain pula kisahnya..dia mengamuk..buat perangai..satu hari suntuk..sampai nak tidur pun buat hal lagi..dah berapa kali kena lepuk ngan aku pun aku tak tahu..kalau dekat mau rasanya aku soh papa datang amik..dia betul2 buat aku naik hantu..geram betul..sekejap2 melalak..sampai dah kul 2 pagi pun still mengada2..last2 Mak Tok dia amik bawa masuk tidur dalam bilik..aku memang dah tak boleh kontrol dah..mau jer aku letak kat luar rumah..

Esoknya aku g interview kat KUIN..aku tinggalkan dia dengan Mak Tok dia..aku kuar rumah pun tak say good bye + kiss dia sebab takut dia nak ikut plak..Tengahari tu dia datang ambil aku ngan Mak + Lin..tengok happy jer..tapi petang tu buat perangai plak..sampai nak kuar makan malam tu pun still ngan bad mood dia..susah betul nak jaga bila dia buat perangai yang aku sendiri dah tak boleh pujuk..

Buat video call kat Papa..dia tak mau tengok pun..angin satu badan la tu..berubah angin ker..tak jumpa Papa ker..aku pun tak tahu..usik pun tak boleh..taknak main..makan pun taknak..fuh!!nasib baik balik sekejap jer..kalau seminggu..mahunya aku jadi hulk..

Kisah Papa
--------------
Disebabkan jadi bujang untuk 3 hari..Papa sempat menunjukkan kepakaran memasak ayam masak madu..call sampai kedah untuk dapatkan resepi..kesian ada..nak gelak pun ada..aku risau meletup jer dapur aku dia kerjakan..

Tapi alhamdullilah..semuanya siap terhidang dengan sempurna walaupun tak adalah sesempurna isteri sendiri yang masak..Yang gelihati tu..g beli bahan2 sampai Jusco Sri Kembangan..kalau aku jadi Papa..aku order & bayar jer..tak menyusahkan diri..tak memenatkan badan..kira dia cukup advanced ler bila nak masak..hahaha..Kalau aku pun..kalau nak masak pun..habis jauh pun g Pasar Suntex tu jer..:-)
Mungkin next time aku patut soh dia masak..& aku teringin juga nak rasa...sedap @ tak tu belakang kira..jani My Hubby yang masak..

Continue story about Allesya
------------------------------
Malam ke - 2 dikedah pun Allesya still tidur dengan Maktok dia..aku plak dah pekena kopi + Pulut Durian..satu malam tak leh tidur..meleleh peluh..panas betul...esoknya disebabkan mak keje..aku tinggal ngan Allesya ngan Lin..nampak dia happy jer sebab Mak Su dia layan mandi ngan shower..

Pastu g makan ikan bakar..
Pastu nak singgah Pekan Rabu..bila nak amik duit kat Bank di Mergong..keta pulak rosak..terpaksa la tunggu mak datang amik..pas settle..sempatlah menyinggah kat Pekan Rabu jap...beli dodol + asam jawa..

Balik tu sempat la pekena ais kacang dulu.. Sementara tunggu Lin beli ais kacang..Allesya berjaya mematahkan sebatang lipstik Maktok dia yang ada dalam kereta

Pas beli ais kacang, terus balik umah kemas barang nak balik KL..kul 3.30 petang..
Ayah datang amik..G airport untuk check in..Allesya pun happy jer tunggu flight..maybe dah tahu lagi sejam leh jumpa Papa dia..memang anak bapa betul la..
Pas say good bye kat Tok Ayah + Mak Su..Allesya + Mama pun naik flight..

Alhamdullilah..bila kapal terbang naik jer..Allesya dah dibuai mimpi..Fuh!!mama lega betul..tapi mama tak dapat nak lelapkan mata sebab kapal terbang tu bergegar2..sebenarnya aku fly baru jer lepas hujan..so kabus tersangat la tebal..time tu pun still hujan rintik2..apapun aku berdoa semoga semuanya selamat..

Dan Alhamdullilah..aku selamat mendarat kul 6.30 pm.. Papa dah tunggu..aku plak dah rasa mcm nak patah bahu dukung Allesya yang tengah badmood sebab tidur terganggu..
Balik tu...singgah di Nasi Kandar Bistro..beli bungkus + balik umah..makan & tidur coz esoknya aku
keje..

P/S : Interview mama mungkin tak berjaya kot..dah lama mama tunggu tapi no results from JPA..it's ok..try again next time..