Wednesday, August 11, 2010

Allesya @ My Office



Muka orang baru bangun tidur

Bila pengasuh Allesya bercuti, inilah yang kena aku lakukan...'Angkut anak g office'..nasib baiklah pejabat aku ni tersorok sedikit dari orang lain, tak adalah orang nak busy body bila aku bawa anak.

Lagipun memang aku kurung Allesya dalam bilik rehat walaupun hati aku kesian sangat kat dia. Bilik tu terlalu sejuk sampaikan aku sendiri mengigil2..apatah lagi budak kecil yang berkulit lembut macam dia..


1st day, dia tidur sampai petang setelah puas menganggu staff2 leberi di kaunter..Papa pula hantar aku + Allesya sekejap jer..pastu g Gym..aku angkut Laptop masuk bilik rehat..sambil tengok allesya tidur, leh la aku siapkan keje2..yang tu memang tak ada masalah sebab keje aku memang semua dalam Laptop tu..


Bila dia bangun, Papa pun dah datang..sementara aku habis keje, Papa pun g main dalam Gym..angkut Allesya sekali..mungkin dah puas tidur..dia seronok dapat memanjat di treadmill tu..sambil2 tu aku tengok la..takut jatuh plak..

XTVT memanjat di dalam Gym

Papa with mediks student

2nd day, Aku keje petang, bawa Allesya g office..bagi dia makan + main2 dalam leberi..nasib baik student pun tak ada..thanks to Ifah + Zeron coz jaga sikecil tu..seronok dia bila orang bagi main keyboard..semua huruf dia tekan..mama panggil pun dia just say bye2..

Pastu, aku bagi susu + tidur dalam bilik rehat..selimutkan dia dengan toto tebal..pakai stokin dan selimutkan lagi dengan kain sbb bilik tu terlalu sejuk bagi aku..

Apapun..well done anak mama sayang..Allesya berjaya mengharungi 2 days yang over sejuk + borink bagi seorang anak kecil..I Love U..

No comments:

Post a Comment