Wednesday, August 11, 2010

@ CUCMS


2 minggu lepas, aku + my family in law hantar Lin register kat CUCMS..3 hari pergi Cyberjaya jer..Allesya pun bukan main seronok sebab dapat jalan2..Tak buat perangai pun walaupun penat berjalan..

Time untuk posing

Bergambar dulu ngan Mak Tok

1st day, g daftar umah dulu..dapat kat Cyberjaya Height Villa..view ok..tempat pun ok..kira private juga..saper2 yang ada keperluan saja dibenarkan masuk..sajer2 nak datang melawat..harap maaf..memang pak guard tu tak buka gate pun..

Ada tasik yang amat menenangkan..dari balkoni leh tengok ERL lalu..cuma bising sikit sebab dekat ngan highway..rumah tingkat 3..turun la 200gram berat aku..kena plak time tu aku sakit dalam perut sebab angkat berat time g Gym..aduhai..seksa nak sampai ke atas..

Sementara mak Tok dia tolong kemaskan bilik, Allesya seronok dapat mandi dalam bath tab..2 hari g sana, 3 kali mandi..kira tolong Mak Su rasmi kan la tu..

Rumah baru Lin

Pastu pergi Alamanda dulu..nak beli barang untuk Lin..Makan kat Mr. Johnny (my peberet restoren) Pas makan g carrefour..allesya biasalah..ternampak plak kereta peberet dia tu..terus nak naik..layan aje la..bukannya lama pun..bila letak dalam troli jer..Dah angin tak mau duduk..mengantuk sesangat la tu..last2 tertidur sebelum sempat masuk dalam kereta..

Sebelum masuk carrefour naik kereta dulu

2nd day, bangun pun dah lewat sebab malam tu g kuar g downtown..pas siap2 terus g cyberjaya. G alamanda beli seluar kat Lin sebab kat CUCMS tak leh pakai jeans..

Allesya sekali lagi ternampak kereta peberet dia..ho..ho..terpaksalah bagi dia naik before dia jadi hulk..terus manis jer senyuman dia sebab mama layan..

Sengih jer dapat naik kereta peberet dia

Pas selesai semuanya balik semula ke cheras sebab ayah nak makan kat Restoren Ayam Kampung. Time sampai tu kedai pun dah nak tutup..makan aje la apa yang ada.. Allesya plak sudah lena dalam stroller..penat sangat la tu..

Papa lepak2 di lobi CUCMS sambil tunggu Lin

3rd day, pagi2 lagi aku dah g sana..pagi ni aku drive sebab papa tak dapat ikut..dia ada keje..kesian dia..

Hari ni Lin daftar untuk masuk..sampai sana memang dah ada disediakan breakfast..so makan dulu..Allesya plak tidur..baru nak makan, dia dah bangun..so, bagi la makan ayam goreng..happy jer dia dapat jalan2 lagi..

Mama pun join lepak juga la..Allesya pun sibuk nak bergambar juga

Pas makan, Papa tepon soh ambik sebab keje dia cancel..aku + Mak + Allesya pun balik ke Cheras ambik Papa..sesat plak tu..hihihi..2 hari aku jadi Co - Pilot jer..tetiba aku driver..mana aku tau jalan..

Dah semuanya settle..Lin pun dah selamat masuk ke rumah dia..kami balik makan di Restoren Ayam Kampung, pastu Ayah + Mak pun bersiap balik Kedah..Kul 5 Pm..masing2 dah tertiarap depan TV..time tidur..fuh!!bestnya..

1 comment: