Wednesday, August 25, 2010

15 Ramadan

Ari ni dah 15 Ramadhan..Alhamdullilah..aku still poser penuh lagi taw!!(",)..dulu mule2 poser..rajin bebenor aku bangun masak..4.30 am jer..dah dengar bunyi kuali ngan senduk aku berirama..tapi sekarang ni..aku masak sesiap time nak berbuka tu..terus la makan lauk tu jer sampai ke sahur..kiranya minggu 1st poser tu..tiap2 hari aku tertiarap depan TV pas sembahyang Insyak..Penat sungguh bila tidur lewat tapi bangun kena awal..

Terawih memang tak dapat nak pergi semenjak kawin ni...mase bujang dulu rajin la juga..pas ada anak ni lagi ler hancusss....nampaknya tunggu Allesya dah besar baru leh pergi..sometimes rindu jer nak G..semangat nak berterawih tu makin berkobar bila nampak dari depan umah aku..anak2 makcik kat blok tu pakai telekung jalan kaki nak g masjid..

Selama 15 hari aku poser ni, baru sekali aku beli makanan..yang lain aku masak sendiri..lagipun bulan poser ni balik 4.30pm..ari jumaat, saper yang jaga kaunter balik 2.30pm..sempatlah kalau nak bersilat kat dapur pun..

Selalunya aku balik umah terus..masak dulu..pastu sembahyang asar, baru turn ambil Allesya..Kalau ada dia memang minum air masak la jawabnya..orang paling sibuk nak mengaco aku kat dapur..Allesya Nadia la..saper lagi

Tadi tengah sedap2 aku melayari Facebook (time rehat ok)..Papa tepon tanya sabun basuh pinggan dah habis ker..hehehe..memang ada sebanyak yang kat atas sinki tu je la sayang..Dia nak tolong basuhkan pinggan yang aku longgok dalam sinki sebab sahur tadi aku mengantuk sesangat sampai tak ada mood nak main buih sabun...hehehe..Apapun..pertama nak ucap tima kaseh coz sudi nak mencuci pinggan mangkuk..kedua, gunakan kekreatifan anda ye Mr. Khusairi..jap lagi balik keje mama beli sabun basuh pinggan k...kalau dah darurat sangat, pakai jer sabun serbuk basuh kain..huahuahua..

Minggu lepas aku balik Pahang..dah tahu tahun ni turn raya kat Kedah so balik le berbuka ngan Mak..seronok sungguh ibuku melihat anak menantu + cucu sampai dengan selamatnya pada pukul 5 am..dalam kul 3 am tu mak msg tanya kat mana..Tak tidur rupanya dia tunggu aku balik..

Tidur aje la mak..InsyaAllah kami akan selamat sampai walaupun hari makin cerah sebab bertolak dari KL pada kul 2 am pas papa balik keje..

Tengoklah 2 3 hari lagi..cadang nak ajak papa berbuka kat luar jer..tapi aku kureng suker berbuka kat luar sebab bilal dah azan, baru dapat minum air + makan kurma..makanannya masih belum sampai..lebih geram kalau orang sebelah dah dapat makanan..tension jer..

Kalau kat umah..terus leh ngap..semua sekali pun takpa..

Kepada kawan2..selamat menyambut Ramadhan al - mubarak..

No comments:

Post a Comment