Sunday, July 31, 2011

1st Day Poser..Heaven..

Salam Ramadhan..Alhamdullilah..masih merasa berpuasa untuk tahun ini..Semoga Allah S.W.T panjangkan umurku..umur suamiku..anakku..ibu dan adik2 beradikku..serta keluarga mertuaku..Semoga Allah S.W.T ampunkan dosa2 kami..angkat martabat kami dan tinggikan iman kami..InsyaAllah..

Seronok depat bersahur bersama ngan suami..dah 5 kali dapat lakukannya bersama2..pagi ni aku bangun kul 4.45..itupun boleh golek2 juga..masak sangat simple..telur kicap..sup sayur ngan daging + ayam panggang..*just masuk dalam oven je..dan perap siap2..
Yang tu semua lauk untuk papa..aku just makan nasi with serunding ayam + daging + udang from kedah..Thanks to My Mum In Law..mmg terbaek..mengantuk pun selera lagi..
Siap tanya Papa lagi.."Ok ke makan camni?Kot2 la tak lalu kan..tekak masing2..tapi bila dia jawab "OK"..hehehe..tak payahlah aku nak bergulai bagai pepagi buta..makan camtu pun sedap gak..

Tengok jam awal lagi..hehehe..leh lagi kalau nak mengulor ni..sempatlah layan papa menyembang japs..dia kul 6 dah kena G keje..sambil kacau Allesya Nadia yang tidur buas..satu katil dia konker sorang..Hebat..

Pastu apa lagi..ZZZZZZZZZZZZ....sedar2 jam dah bunyi tak sempat nak mimpi apap2 pun..
Emm..takpe..nanti time half hour rehat..kita sambung dengkur lagi..best juga..sebab boleh balik 4.30 pm..Papa dah pesan..tak payah beli banyak2..membazir..cukup untuk dia nasi sikit + ayam panggang & salad je..wah!!senangnya keje aku..jimat pun banyak..

Aku??kuih mmg dah reject..sbb tak makan manis..air soya dah siap..buat sendiri tu...Papa siap pesan..nak minum soya piawww..so, aku bt pekat2..lekat kat tekak rasa soyanya..sedap!!

Apapun..selamat berpuasa pada semua..semoga bulan penuh keberkatan ini menjadikan kita lebih dekat kepadaNYA..Amin...

2 comments:

  1. mcm sy jugak..xbrape mkn kuih sbb manis..

    ReplyDelete
  2. Saya mmg control gula..faktor keturunan..sampai kadang2 suami kata..ikut tekak sendiri je..air langsung takda rasa..hehehe

    ReplyDelete