Thursday, September 30, 2010

Kecil Tapi Chumel..ahaks!!!

Nak story about rumah Tok Yah..dulu dia jadi baby sitters for Lan + Lin * adik2 ipar aku..

Rumah dia tersangat chumel..kecil & kemas..
Ruang tamu dia agak2 aku just sebesar sebuah kereta *dok 5 orang dah penuh.

Nampak sikit gambar ruangtamu & bilik tidur

Bilik tidur pun sama besar dengan ruang tamu. Dapur dia panjang sikit *imagin dua buah kereta diparking memanjang. Bilik mandi dia tersangat best. Boleh masuk sorang jer..tapi air dia ...gigil tu sebab ada tempayan kecil. *Allesya suka..aku pun suka..

Inilah rumah chumel tu..ownernya nampak sikit jer..

1st time aku pergi, aku naik ikut tangga depan..tapi kali ni aku ikut dapur sbb gayat..maklumlah si kecik tu nak berdukung je hehehe..Rumah dia tinggi sikit..so anak tangga kayu dia pun tinggi..

Part yang paling aku suka sebab sinki dia teramatlah unik..
Belum pernah aku jumpa rumah yang ada sinki orang boleh basuh pinggan sambil duduk bersila. Siap tile lagi tu...green colour..

Allesya badmood coz semua orang tak bagi dia buka paip air

Allesya awal2 sampai dah usha sinki tu..Maklumlah benda dah terbentang depan mata.. Tok Yah memang seorang yang pembersih..rumah aku kecik juga tapi semak samun..jauh beza la dengan rumah chumel tu yang kemas dan semua tersusun rapi..

Dapat greenlight boleh main air

Dapat main air..dah x pandang kiri kanan..

Rajinnya dier..

Kat ruang tamu dia ada sebuah TV chumel..Fridge dia pun chumel je *taksempat nak ambil gambar..boleh dikatakan serba serbi yang chumel2 jer dalam rumah tu..termasuklah tuannya sekali..

Muka bengang coz semua orang dah nak balik..hik..hik..hik..

Next time balik kedah..boleh bawa Allesya pergi lagi..dia mesti happy sebab dapat bermain di sinki Tok Yah..

No comments:

Post a Comment