Thursday, September 30, 2010

Why I Love Green??

Dalam banyak2 colour kat dunia ni..aku memang sedikit obses pada hijau a.k.a Green..Tak kiralah..hijau terang ke..gelap ke..hijau lumut ke..hijau pucuk pisang ke *banyak nama tapi benda tetap sama kan..yang penting..I Like Green!!

Setiap kali aku stress..pokok2 hijau selalu menjadi pendamai hati..Ada masa..time petang2 selalu bawa bawa Allesya jalan2 kat padang tembak coz kat sana banyak pokok2 besar..*tempat dia ala2 hutan simpan gitu..sunyi.hijau..sejuk..besh3...

Rumah hijau aku..tersangat mendamaikan..walaupun just rumah kotak..itupun PDRM punya umah..i duduk je...
*bukan free tau coz my hubby tak dapat pun elaun rumah RM270 sebulan tu..tapi disitulah aku + Papa + Allesya menjalani kehidupan bahagia seharian..

Kalau dilihat betul2..langsir rumah pun hijau..peralatan dapur aku semua kebanyakannya berwarna hijau..tutup tupperware..tutup jug air..cawan..nasib baik kuali tak ada orang jual colour hijau..kalau tidak..aku mesti beli..


Time wedding dulu pun..my colour for dress..pelamin + etc ..green colour..adik2 beradik aku pun terpaksalah mengeluarkan belanja beli baju warna hijau juga..mak pengantin pun warna yang sama gak..huhuhu..sungguh ku terharu dengan keprihatinan semua..thanks ye *4 tahun dah kawin...baru berkesempatan nak say thanks..kakakaka...


Walaupun aku suka hijau..aku pula tak suka badan aku dibaluti dengan warna tu..takut orang tengok dah macam pokok berjalan plak..aku lebih cenderung membeli pakaian berwarna hitam @ putih..dah tersampuk dek warna kesukaan papa..


Oleh kerana minat yang mendalam pada hijau akhirnya aku dah terjumpa colour tersebut kat blog templates..aku edit sikit2..

so inilah hasilnya walaupun sebelum ni background blog aku kaler oren..

Background sebelum ini..bukan kaler jer berubah..pic dia pun aku dah tukar lain..

No comments:

Post a Comment