Monday, April 11, 2011

Selepas 15 Tahun




Friendship Forever

Weekend ari tu..aku dengan sungguh berbesar hati telah menerima kunjungan dari rakan lama..memang lama pun..15 tahun sudaa kenal dia..last jumpa time weeding aku...time wedding dia..aku tak dapat datang...mak aku dok spital..dia datang nak tanya hubby aku cara2 nak join Gym Club..nak juga body ketul2..pasni masaklah bini dia..makan ikut diet orang besi..lalu ker makan Spagetthi jer..Salmon Panggang yang tak sedap tu..ayam panggang tanpa garam..brokoli + karot rebus..huahuahua..disebabkan itulah..badan aku tak berubah2..macam ni aje la..bukan apa..dah kena masak benda2 macam tu...join sekaki aje la..

Aku sempat la turun beli popia goreng untuk dia..hari ahad yang malas..nak masak pun Ya Rabbi penyegan lebih...kira2 dia datang nak introduce wife dia sekali..1st time aku jumpa secara live..selama ni tengok dalam FB jer..

Best kawan ngan dia..kena kutuk pun releks..15 tahun berkawan..tak pernah bergaduh..memang tersangat2 menyayangi dia sebagai seorang rakan yang baik..


Meh kita check nape aku suka kawan ngan dia
  1. Memula datang SMJ1, dialah antara kawan2 terawal yang aku kenal..time tu kitaorang stay kat hostel..so, luarbiasa sikit kreatifnya..
  2. Sama2 amik PMR..sama2 study walaupun bila study..banyak main dari baca buku
  3. Pastu..bentuk group sendiri..ahaks!!!budak2 bengong yang memang dah ditakdirkan bertemu..Isham. Izam. Jufri, Julu, K;rell, Aku, Diana, Nana. Mas, Noor, Ina,Along.
  4. Ada plak antara kitaorang ni jadi kapel..huhuhu..lagi haru..Tadah telinga la kena kutuk...Aku plak rela kapel ngan budak Form 5 dari diaorang..hihihi
  5. Aku eksiden motor ngan mas..jahanam moto k'rell..dia yang tolong walaupun last2 dia yang pitam sebab mabuk darah..kakakak..steady la ko bro..
  6. Dia ni kalau dapat menyakat orang, luarbiasa hantunya..
  7. Kalau dapat gelak..satu sekolah boleh dengar..suara ala2 langsuir..
Dan mcm2 lagi la..wei sham..best ah kutuk ko.. Tapi skunk dia dah jadi suami orang..walaupun jumpa semula selepas 5 tahun x jumpa..sengal dia tetap mcm biasa..dia kira nak kutuk aku jer..bila dia sebut jer '3 Geliga,. dia dah ketawa terbahak2..suami aku & isteri dia heran..budak ni apesal..aku nak jer baling dia ngan cawan..
Nasib baik dia sempat sedar diri..kalau tak..nahas ko..

Apapun..memang best tau dapat kawan sempoi mcm tu..moral of story, baik ngan seseorang yang bernama lelaki..tak semestinya akan jadi kapel tau..mentaliti orang selalu begitu..ada sesetangah persahabatan tu..tak boleh diungkap dengan kata2..dan aku mahu kami kekal sebagai kawan baik sampai bebila..

No comments:

Post a Comment