Thursday, September 8, 2011

Allesya @ My Office



Allesya kata : Opis mama best..(",)

Selasa hari tu, aku angkut allesya G office sebab pengasuh still cuti raya..gilir2 ngan papa dia jaga..Isnin & Rabu papa Off..so, duduklah dia ngan anak kat rumah..

Kul 6 pagi aku kejut allesya soh bangun mandi..nasib baik dia xmeragam..siap bersemangat je bangun bila kata nak G sekolah..mandi + gosok GG sambil nyanyi2..Gud girl lah u..

Gerak dari rumah 6.30 am..saja nak mengelak dari jammed..pastu nak elakkan dr staff lain nampak...taknaklah kata nanti ambik kesempatan plak kan..ni pun sebab terpaksa ok...aku tak suka dengar org kata2 ni..mudah je aku naik angin..so, baik aku sorok dia kat opis belakang..biar org tak tahu takpe..*i duduk jauh dr mak bapak..apa jua masalah..kami husband & wife sama2 handle..

Sampai opis, aku bentangkan toto dia, letak bantal..tepuk2 terus dia tido..aku plak..sempat katalog buku sampai habis..dia bangun dlm kul 11 lebih tu, on kan netbook dia..so, mmg dia x kacau langsung aku bt keje..seronok sangat dia main sorang2..

Sibuk nak duduk atas kerusi juga..

Kul 1, G beli nasi ayam..terus hantar dia balik..kesian tengok kulit dah kering..muka pun dah naik pucat..sejuk sangat opis tu..aku balut dia ngan sweater..pakai stokin tapi tangan dia still sejuk cam ais..

Petang, aku tinggalkan dia lepas papa balik keje..aku plak kul 2pm..tengah panas rembang tu, start motor..pecut G opis balik..10 minit je dah sampai..bukan jauh mana pun kan..

notschumel : ptg tu aku balik..tengok allesya dah blur..rasa dahi..kompem demam!!kesian plak aku tengok dia..tak tahan sejuklah tu..

No comments:

Post a Comment