Wednesday, October 17, 2012

Tuhan Jagakan Dia

Tuhan..jaga diakan untuk saya...biarpun saya sudah tidak bersamanya...
Jangan pernah biarkan dia menangis sesudah ia memberikan saya kepuasan dalam tangisan
Usah biarkan dia bersedih selepas semua kesedihan itu menjadi milik saya

Tuhan...
Pastikan dia bahagia untuk saya...biarpun dia ditakdirkan bukan untuk saya
Lakukan sesuatu demi keselamatan dia..kerana saya tidak mahu dia disakiti
Teguhkan hatinya...setabah hati saya menyahut cabaran ini..

Tuhan..
Andai esok saya bukan lagi untuk dia...peliharalah hati dan jiwanya untuk saya..
Andai esok saya tidak mampu lagi menjaganya...mohon selamatkan dia...
Andai esok saya telah terpisah darinya...letakkan dia didalam keadaan yang selesa..

Tuhan...
Jika saya tidak mampu mengenggam erat tangannya..bukan bermakna saya tidak berdaya tetapi saya relakan dia pergi kerana saya hanya meminjamnya dia dari KAMU
Jika saya sudah tidak lagi berpeluang memeluk erat dirinya...bukan saya tidak mahu tetapi saya relakan dia pergi kerana takdirMU
Jika saya telah terlambat untuk mengucup dahinya...bukan saya tidak sudi tetapi saya hanya insan yang terlemah...yang KAMU ciptakan bukan untuk berada disampingnya...

Tuhan...
Mengharapkan diri dihargai bukan mudah
Saya bukan Malaikat yang sentiasa dimakbulkan doanya
Saya juga bukan bidadari yang akan diingatinya
Saya bukan siapa2 yang boleh dibanggakan...

Tuhan
Saya korbankan apa sahaja yang saya ada demi dia..
Sekalipun nyawa...
Saya tidak meletakkan harga keatas pengorbanan saya
Langsung tiada...

Saya hanya seorang yang sentiasa mengharapkan ada insan yang sudi duduk disisi saya saat saya sedih...yang memegang erat tangan saya saat saya hampir terjatuh..yang sudi dakap saat saya tidak berdaya...

Notchumels : Sajak ke Syair aku main belasah je...yg penting..aku nak menulis semula...Ini epilog je tau..wah!!semangat betul..

No comments:

Post a Comment