Tuesday, March 29, 2011

Pintu taubat masih berbuka



Hari ni baca kisah "Kastam Belot Wang Negara"..kesian kat Kastam kan..sebab nila setitik..rosak susu belanga..lebih kesian sebab aku pun termasuk dalam golongan orang keje gomen yang selalu dipandang serong bila kes2 jadi macam ni..Aku tak sedih pun...cuma geram sangat2 sebab ada manusia sebegini.. .rakyat malaysia yang bertanggungjawab untuk membayar cukai ni cari duit guna titik peluh sendiri..bayar cukai tapi tak sampai pada yang berhak..

Bila baca..sakit ati juga..berpangkat datuk..sanggup amik duit yang sepatutnya digunakan untuk kepentingan rakyat. Seharusnya golongan2 macam ni la yang kena alert kisah2 orang fakir miskin..hidup merempat bawah jambatan..yang makan nasi lauk garam jer dan sebagainya..tapi jijik sangat bila amik duit untuk kepentingan diri..

Tahu tak pepatah apa yang tepat untuk orang2 macam ni..yang kaya bertambah kaya..yang miskin semakin miskin..

Tapi syabas pada BPR..korek lagi kisah2 orang yang sanggup songlap duit ni..tak amanah..time mula2 nak keje..sain borang supaya jujur..amanah..tapi tamak haloba plak yang ada..Saya tabik spring pada BPR..dan saya akan tabik hormat pada undang2 yang boleh menginsafkan hamba Allah ni..

To hamba2 Allah yang seangkatan dengan orang2 mcm ni..ingat2lah mati sama..Allah melihat apa yang anda buat..bila mati nanti..kain kapan jer yang ditanam sekali..harta duaniwi tu tinggal semuanya..cinicn sebentuk pun tak merasa nak bawak masuk kubur..

Jangan jadi manusia yang tamak..kelak ia akan memakan diri..jadilah manusia yang bertimbangrasa. Allah sayang pada hamba dia yang sentiasa bersyukur..Amin...

No comments:

Post a Comment