Monday, March 14, 2011

Saya pergi dating..hehehe

Minggu lepas..ambik cuti sebab nak hantar my persona jumpa tabib..entah apa bunyi cam harming jer..cam bunyi kapal terbang turun pun ada juga..my 1st impression...Proton memang tak ada class yang tersendiri macam jenama lain..bila technician proton tu kata mmg kebanyakan persona ada bunyi mcm tu..aku rasa mau bakar jer kilang proton tu..macamana QA dia buat keje..dah tahu ada problem..nape tak take nots..bila nak beli..kata bagus..tak pernah ada orang komplen...tapi series..bila aku G kat Proton tu..berapa ramai yang bersusun tunggu nak komplen..& no point la kalau nak servis pun kena bayar RM240 padahal kalau kedai apek belakang umah aku tu..tukar minyak itam + oil filter *air filter dia tembak jer ngan gun tu pastu boleh pakai balik..tak payah tukar pun..paling mahal pun RM150..pakai cikai pun 70 hinggit!!!

Berbalik pada cter..dah komplen sebab pintu belah kanan tak boleh buka..cat pada panel belakang tanggal...bunyi harming..IAFM bunyi mcm keta kebal bergerak..Gilo...baru pakai seminggu..rosak macam beli kete sekehend!!..dia kata kena tinggal sampai pukul 5..so..kami pun terus G SACC..itu pun sesat sampai ke subang jaya..nasib baik la bawa kancil sebiji..dah tau lama kena tunggu..kalau tak berjanggut la duduk kat situ..

Pastu terus dating ke IKEA..wah!!best wwooo..anak duduk ngan baby sitter..mak bapak kuar jalan2..sengal...tapi ok per..romantik la sikit..hahaha..gatai jer bunyinya..ada budak tu usha baik punya nengok kami jalan pegang tangan..apesal??lantaklah..kalau aku nak peluk pun..ko sibuk per..pandang sampai naik juling kot..jeles agaknya sebab dia jalan sesorang..

Tengahari lunch kat Nyonya Colors..kat Ikea tu mana banyak choice pun..belasah jer apa yang ada..sebelum tu kami G ToysRus beli mainan untuk Allesya..patung boleh nyanyi tu kecik aje..chumel & dia akan "Now We Sing" bila tekan kat tangan..bila tekan kat perut..bunyi la lagunya sambil mulut dia kejap buka kejap tertutup..kalau dah tak tekan..dia akan kata " So Long...hahaha..Aku pula yang teruja..

Murah jer kan..

Aku makan ni jer..penat..perut sebu *korang pernah tengok kuih koci warna biru tak??

Air dia memang mabeles..

Papa makan nasi lemak & Yong tau Fu..sedap kot..tengok laju jer..

Jalan punya jalan..memula pakai kasut..last2 aku terpaksa beli selipar jepun yang rege dia sampai 16 hinggit..laki aku kata..kalau kat kedai Ah Tiam..RM4 jer..aku muncung tak payah kira la..tapi nak buat camner..nak jalan pun dah tak bleh..sakit kaki..sampai bengkak kaki aku yang tak berapa nak cun tu...

Selipar jepun termahal pernah aku beli..kakaka

Best tau masuk tempat ni..siap duit jer..

Rege dia RM70..kalau barney yang boleh nyanyi tu rege dia seratus lebih..huhuhu..bankrup mak nak oii..

Petang tu..sampai proton..hujan lebat..aku balik dulu coz dah kul 6 belum siap..terkejar nak G amik anak plak..sampai umah tengok anak aku siap G shopink ngan Abah & Mak Iti dia..eemmm...balik rehat aje la..sambil kemas sesikit..dah malam baru boleh tunjuk mainan baru tu kat dia..

Riak wajah Allesya?
*Kejap jer teruja..pastu campak tepi la..dia nampaknya tak berapa berkenan dengan benda tu..Cik Allesya sayang..jauh tu mama & papa beli..dia boleh kata Lueee *dia bagi nama kat patung tu la..tak best la benda ni mama..takper la nak..simpan aje la..boleh pakai 3 keturunan tu..sesuai la ngan rege dia yang tak berapa nak murah..

No comments:

Post a Comment