Saturday, March 19, 2011

AZABSUNGGUHRASANYA

Hari dah nak masuk subuh kot..tapi aku masih duduk layan poker face ni..bukan takmo tido ye..tapi mata ni terang benderang la plak..Tadi dah pekena panadol 2 biji pun masih sihat walafiat ni..mentang2 la esok cuti..agak2nya terbangun ke aku nak buat breakfast untuk Mr. Khusairi sok..soalan yang tak ada jawapan ni..Allesya pun dah terhuyung hayang mengantuk tapi masih setia nak temankan aku..

Semalam...*sebab dah masuk date baru kan..aku pekena nasi lemak malee..bukan yg kat danau kota tu..yg 1st branch..kira2 mcm HQ la..kat Taman Bunga Raya..1st time dlm 2011 pekena nasi lemak ni..hahaha..berlemak sungguh la..sampai sekarang rasa mcm kebulor jer..jeling juga roti..tapi tahan..diet la konon..Tapi mmg sedap nasi lemak dia...better dari Nasi Lemak Antarabangsa tu..yang paling penting...kena ngan rege dia..tahap tak membunuh dah tak rasa nak makan ngan pinggan2 la..

Yang paling azabnya sebab GG aku ni dah 4 hari sakit tak ilang...Tapi mkn tak hengat juga...semua benda aku belasah....2 hari mkn beehun sup..xblh tahan..perut melayu ni mmg tak dapek la nak nolongnya..aritu G jumpa doktor GG..ingat nak cabut buang jer tapi dengar kena operate..oh..no...no..mmg aku fobia la jawabnya..rela ker aku selama2nya rasa denyut2 mcm ni...ati ni pantang silap sikit jer..bahang jer rasanya.. Azab sungguh la..

Pagi tadi aku G Pasar Suntex tu..sudahlah paksa diri G pasar dlm GG dok denyut2..ada makcik tu agak kurang sopan guraunya..Aku bengang jer..ada ker patut dia cakap ngan anak dia mcm ayat seperti yang dibawah ni..sila la baca ye kekawan..
|
|
|
|
V

"Mak, besarnya ikan uji rashid ni" nada teruja anak dia bt orang semua pandang.
"Ni bukan ikan uji rashid la..ni ikan sardin" mak dia dah pilih2 letak dlm bakul..
"Ye ker?..kenapa gemuk2 sangat ni..ekor dia pun merah lain mcm jer?"nak jer aku sepak anak dia..banyak songeh.
"Tak tahu la..agak2nya dia banyak makan orang jepun la ni.Tu yang lain mcm jer size dia. Along tengok ekor dia pun merah lain dari selalu kan" Mak dia selamba jer..Muka langsung tak bersalah...BENGONGS!!

Aku pula..rasa nak muntah kat situ juga..gile betul la lawak dia..
Terus tak jadi nak beli ikan..kenang2 ada sekor lagi ikan siakap yang aku beli sebelum Tsunami tu dlm peti..hah!!belasah aje la ape yg ada..
Tobat aku geli wei..Nak je aku hanto makcik tu G Jepun..baru ko tahu..sensitiviti masyarakat setempat tak jaga langsung..akak2 yang tengah pilih ikan tu ramai yang letak balik..betul..aku tak tipu..agaknya dlm hati memasing menyumpah kot..

Sabar la wahai ati..jangan ikut nafsu..bawak2 la cool..kalau rasa tak cukup lagi sejuknya..masuk jer dlm peti ais..biar beku terus kan..

No comments:

Post a Comment